This shows you the differences between two versions of the page.
| ipg:laboratoare:04 [2025/09/30 12:29] 127.0.0.1 external edit | ipg:laboratoare:04 [2025/10/30 11:17] (current) andrei.lambru | ||
|---|---|---|---|
| Line 2: | Line 2: | ||
| <note important> | <note important> | ||
| - | Pentru rezolvarea cerințelor din acest laborator, aveți nevoie de codul utilizat în rezolvarea cerințelor din cadrul laboratorului 2 și al laboratorului 3. În situatia în care nu ați rezolvat [[:ipg:laboratoare:02|laboratorul 2]] sau [[:ipg:laboratoare:03|laboratorul 3]], va trebui să le realizați mai întâi pe ele și ulterior să reveniți la cerințele celui curent. | + | Pentru rezolvarea cerințelor din acest laborator, aveți nevoie de codul utilizat în rezolvarea cerințelor din cadrul laboratorului 2 și al laboratorului 3. În situația în care nu ați rezolvat [[:ipg:laboratoare:02|laboratorul 2]] sau [[:ipg:laboratoare:03|laboratorul 3]], va trebui să le realizați mai întâi pe ele și ulterior să reveniți la cerințele celui curent. | 
| </note> | </note> | ||
| Line 57: | Line 57: | ||
| </note> | </note> | ||
| - | Observăm că se proiectează paralel coordonatele vârfurilor pe fața $z=-1$ a cubului. Practic, se păstrează componentele $(x, y)$ ale coordonatelor din vârfuri și putem să consideram că pentru componentele $(x, y)$ se utilizează o transformare fereastră-poartă dintr-o fereastră peste spatiul 2D. | + | Observăm că se proiectează paralel coordonatele vârfurilor pe fața $z=-1$ a cubului. Practic, se păstrează componentele $(x, y)$ ale coordonatelor din vârfuri și putem să considerăm că pentru componentele $(x, y)$ se utilizează o transformare fereastră-poartă dintr-o fereastră peste spațiul 2D. | 
| - | Pentru componenta $z$, din moment ce nu se poate transforma direct în coordonatele grilei de pixeli, se normalizează între 0 și 1 și se utilizează cu scopul de valore de adâncime în procesul de rasterizare studiat în [[:ipg:laboratoare:01#testul_de_adancime | laboratorul 1]] :) . | + | Pentru componenta $z$, din moment ce nu se poate transforma direct în coordonatele grilei de pixeli, se normalizează între 0 și 1 și se utilizează cu scopul de valoare de adâncime în procesul de rasterizare studiat în [[:ipg:laboratoare:01#testul_de_adancime | laboratorul 2]] :) . | 
| ==== Procesul de decupare ==== | ==== Procesul de decupare ==== | ||