This is an old revision of the document!


Laboratorul 05. Generarea Procedurală a unui Dungeon

Implementarea procedurală de dungeon-uri implică crearea de algoritmi care pot genera în mod autonom modele de dungeon diverse și jucabile. Acest proces include de obicei definirea structurilor camerei, conectarea lor cu coridoare și asigurarea că aspectul general este coerent și navigabil. Pași pentru a putea genera un dungeon:

  1. Definirea structurii dungeon-ului
    • Grid based layout: Se utilizează un grid, în care fiecare celulă reprezintă o posibilă cameră sau un posibil segment de coridor.
    • Template-uri pentru camere: Se utilizează diverse templete-uri de diferite dimensiuni și forme. Aceste template-uri pot fi fie prefabs, fie modele generate procedural.
  2. Algoritm de poziționare a camerelor
    • Random Walk Algorithm: Se începe dintr-un punct central și se efectuează o cale aleatoare pentru a plasa camere. Această metodă creează modele organice și neliniare.
    • Binary Space Partitioning (BSP): Se împarte spațiul gridului recursiv în secțiuni mai mici pentru a plasa camere, asigurând o distribuție echilibrată.
  3. Conectarea camerelor
  4. Vizualizarea dungeon-ului
  5. Optimizări și Îmbunătățiri
gp/laboratoare/05.1743336509.txt.gz · Last modified: 2025/03/30 15:08 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0