Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

gp:laboratoare:05 [2025/03/30 15:39]
maria_anca.balutoiu [BSP]
gp:laboratoare:05 [2025/03/30 15:50] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 18: Line 18:
  
 ==== BSP ==== ==== BSP ====
-<​hidden>​ 
 BSP urmează o abordare recursivă de partiționare a spațiului în care o zonă mare este împărțită continuu în secțiuni mai mici. Pașii includ: BSP urmează o abordare recursivă de partiționare a spațiului în care o zonă mare este împărțită continuu în secțiuni mai mici. Pașii includ:
  
-Inițializațspațiul:+  - **Inițializarea spațiului.** Se începe cu o regiune dreptunghiulară mare care reprezintă întreaga zonă a dungeon-ului. 
 +  - **Divizări recursive.** Se împarte recursiv ​spațiul ​în două subregiuni folosind fie o împărțire verticală, fie orizontală. Se continuă împărțirea până când regiunile ating o dimensiune minimă predefinită. 
 +  - **Plasarea camerei.** În fiecare subregiune, se plasează aleatoriu o cameră care se încadrează în spațiu. Camera nu trebuie neapărat să acopere întreaga subregiune, permițând amenajări mai naturale. 
 +  - **Conectarea camerelor.** Odată ce camerele sunt amplasate, coridoarele sunt create pentru a le conecta.
  
-Începeți cu o regiune dreptunghiulară mare care reprezintă întreaga zonă a temniței. 
- 
-Divizarea recursive: 
- 
-Împărțiți recursiv spațiul în două subregiuni folosind fie o împărțire verticală, fie orizontală. 
- 
-Continuați împărțirea până când regiunile ating o dimensiune minimă predefinită. 
- 
-Plasarea camerei: 
- 
-În fiecare subregiune, plasați aleatoriu o cameră care se încadrează în spațiu. 
- 
-Camera nu trebuie să acopere întreaga subregiune, permițând amenajări mai naturale. 
- 
-Camere comunicante:​ 
- 
-Odată ce camerele sunt amplasate, coridoarele sunt create pentru a le conecta. 
- 
-Cea mai comună abordare este conectarea punctelor centrale ale camerelor folosind coridoare în formă de L sau drepte. 
-</​hidden>​ 
 ==== Tasks ==== ==== Tasks ====
 +  - Generați procedural folosind BSP un dungeon. 
 +  - **Bonus.** Generați un dungeon cu minim 3 etaje.
  
  
gp/laboratoare/05.1743338380.txt.gz · Last modified: 2025/03/30 15:39 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0