This shows you the differences between two versions of the page.
|
gp:laboratoare:05 [2025/03/30 15:39] maria_anca.balutoiu [BSP] |
gp:laboratoare:05 [2025/03/30 15:50] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
|---|---|---|---|
| Line 18: | Line 18: | ||
| ==== BSP ==== | ==== BSP ==== | ||
| - | <hidden> | ||
| BSP urmează o abordare recursivă de partiționare a spațiului în care o zonă mare este împărțită continuu în secțiuni mai mici. Pașii includ: | BSP urmează o abordare recursivă de partiționare a spațiului în care o zonă mare este împărțită continuu în secțiuni mai mici. Pașii includ: | ||
| - | Inițializați spațiul: | + | - **Inițializarea spațiului.** Se începe cu o regiune dreptunghiulară mare care reprezintă întreaga zonă a dungeon-ului. |
| + | - **Divizări recursive.** Se împarte recursiv spațiul în două subregiuni folosind fie o împărțire verticală, fie orizontală. Se continuă împărțirea până când regiunile ating o dimensiune minimă predefinită. | ||
| + | - **Plasarea camerei.** În fiecare subregiune, se plasează aleatoriu o cameră care se încadrează în spațiu. Camera nu trebuie neapărat să acopere întreaga subregiune, permițând amenajări mai naturale. | ||
| + | - **Conectarea camerelor.** Odată ce camerele sunt amplasate, coridoarele sunt create pentru a le conecta. | ||
| - | Începeți cu o regiune dreptunghiulară mare care reprezintă întreaga zonă a temniței. | ||
| - | |||
| - | Divizarea recursive: | ||
| - | |||
| - | Împărțiți recursiv spațiul în două subregiuni folosind fie o împărțire verticală, fie orizontală. | ||
| - | |||
| - | Continuați împărțirea până când regiunile ating o dimensiune minimă predefinită. | ||
| - | |||
| - | Plasarea camerei: | ||
| - | |||
| - | În fiecare subregiune, plasați aleatoriu o cameră care se încadrează în spațiu. | ||
| - | |||
| - | Camera nu trebuie să acopere întreaga subregiune, permițând amenajări mai naturale. | ||
| - | |||
| - | Camere comunicante: | ||
| - | |||
| - | Odată ce camerele sunt amplasate, coridoarele sunt create pentru a le conecta. | ||
| - | |||
| - | Cea mai comună abordare este conectarea punctelor centrale ale camerelor folosind coridoare în formă de L sau drepte. | ||
| - | </hidden> | ||
| ==== Tasks ==== | ==== Tasks ==== | ||
| + | - Generați procedural folosind BSP un dungeon. | ||
| + | - **Bonus.** Generați un dungeon cu minim 3 etaje. | ||