Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

eim:laboratoare:laborator03 [2020/03/02 00:11]
vlad_andrei.badoiu [LinearLayout (obligatoriu)]
eim:laboratoare:laborator03 [2020/03/04 20:54] (current)
andrei.bolojan Change mimumum API level when creating project
Line 51: Line 51:
 Astfel, utilitarul vizual poate fi accesat din panoul //Design//, putând fi specificate (prin selecția dintr-o listă) dispozitivul mobil pentru care se proiectează interfața grafică, orientarea ecranului (precum și alte moduri în care se poate găsi acesta), tema aplicației (stilul folosit), activitatea căreia îi este asociat, localizarea precum și nivelul de API. Astfel, utilitarul vizual poate fi accesat din panoul //Design//, putând fi specificate (prin selecția dintr-o listă) dispozitivul mobil pentru care se proiectează interfața grafică, orientarea ecranului (precum și alte moduri în care se poate găsi acesta), tema aplicației (stilul folosit), activitatea căreia îi este asociat, localizarea precum și nivelul de API.
  
 +<​spoiler>​
 În cadrul bibliotecii de controale, organizarea elementelor grafice se face prin împărțirea lor în mai multe categorii: În cadrul bibliotecii de controale, organizarea elementelor grafice se face prin împărțirea lor în mai multe categorii:
   * forme de bază (//​Widgets//​);​   * forme de bază (//​Widgets//​);​
Line 126: Line 127:
  
 Elementele interfeței grafice sunt caracterizate prin anumite proprietăți,​ cum ar fi poziționarea,​ dimensiunile,​ conținutul pe care îl afișează, tipurile de date acceptate de la utilizator, informațiile ajutătoare. Fiecare parametru va fi indicat prin sintaxa ''​android:​proprietate="​valoare"''​ unde ''​proprietate''​ și ''​valoare''​ trebuie să respecte restricțiile definite în clasa ce descrie controlul respectiv. Elementele interfeței grafice sunt caracterizate prin anumite proprietăți,​ cum ar fi poziționarea,​ dimensiunile,​ conținutul pe care îl afișează, tipurile de date acceptate de la utilizator, informațiile ajutătoare. Fiecare parametru va fi indicat prin sintaxa ''​android:​proprietate="​valoare"''​ unde ''​proprietate''​ și ''​valoare''​ trebuie să respecte restricțiile definite în clasa ce descrie controlul respectiv.
 +</​spoiler>​
 ==== Dezvoltarea programatică a unei interfețe grafice ==== ==== Dezvoltarea programatică a unei interfețe grafice ====
  
 O interfață grafică poate fi definită și în codul sursă, într-un mod similar. Se creează inițial un obiect container (de tip ''​Layout'',​ derivat din ''​android.view.ViewGroup''​) care va cuprinde toate controalele,​ acesta fiind argumentul cu care va fi apelată metoda ''​setContentView()''​. ​ O interfață grafică poate fi definită și în codul sursă, într-un mod similar. Se creează inițial un obiect container (de tip ''​Layout'',​ derivat din ''​android.view.ViewGroup''​) care va cuprinde toate controalele,​ acesta fiind argumentul cu care va fi apelată metoda ''​setContentView()''​. ​
  
 +<​spoiler>​
 Pentru fiecare control vor fi specificate (manual, prin apelul metodei corespunzătoare) diferitele caracteristici,​ asociindu-i-se și un identificator (uzual, acesta poate fi orice număr întreg). Pentru fiecare proprietate a unui control grafic, sunt definite programatic metodele de tip getter și setter corespunzătoare. Pentru fiecare control vor fi specificate (manual, prin apelul metodei corespunzătoare) diferitele caracteristici,​ asociindu-i-se și un identificator (uzual, acesta poate fi orice număr întreg). Pentru fiecare proprietate a unui control grafic, sunt definite programatic metodele de tip getter și setter corespunzătoare.
  
Line 207: Line 209:
 } }
 </​file>​ </​file>​
 +</​spoiler>​
 ===== Controale în Android (widget-uri) ===== ===== Controale în Android (widget-uri) =====
  
Line 953: Line 955:
 {{ :​eim:​laboratoare:​laborator03:​androidstudio02.png?​nolink&​600 }} {{ :​eim:​laboratoare:​laborator03:​androidstudio02.png?​nolink&​600 }}
  
-Se indică platforma pentru care se dezvoltă aplicația Android (se bifează doar //Phone and Tablet//), iar SDK-ul Android (minim) pentru care se garantează funcționarea este API 16 (Jelly Bean4.1).+Se indică platforma pentru care se dezvoltă aplicația Android (se bifează doar //Phone and Tablet//), iar SDK-ul Android (minim) pentru care se garantează funcționarea este API 24 (Nougat7.0).
  
 {{ :​eim:​laboratoare:​laborator03:​androidstudio03.png?​nolink&​600 }} {{ :​eim:​laboratoare:​laborator03:​androidstudio03.png?​nolink&​600 }}
eim/laboratoare/laborator03.1583100693.txt.gz · Last modified: 2020/03/02 00:11 by vlad_andrei.badoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0