This shows you the differences between two versions of the page.
|
cpl-atm:laboratoare:laborator2 [2013/10/18 10:43] alexandru.radovici |
cpl-atm:laboratoare:laborator2 [2013/10/31 08:01] (current) alexandru.radovici |
||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| - | ====== Laborator 2 ====== | + | ====== Laborator 2 - Introducere in NodeJS ====== |
| Introducere in NodeJS | Introducere in NodeJS | ||
| Line 103: | Line 103: | ||
| //false// != //null// != //undefined// != 0 | //false// != //null// != //undefined// != 0 | ||
| </note> | </note> | ||
| + | |||
| + | ==== Siruri de caractere ==== | ||
| + | Sirurile de caractere se scriu intre ghilimele //"// sau aprostroafe //'//. Acestea se pot concatena folosind //+//. | ||
| + | |||
| + | Exemplu: | ||
| + | <code javascript> | ||
| + | var a = 'Programam in'; | ||
| + | var b = a + " Javascript"; | ||
| + | |||
| + | console.log (b); | ||
| + | </code> | ||
| ==== Declararea functiilor ==== | ==== Declararea functiilor ==== | ||
| - | O functie se declara folosind cuvantul cheie //function// urmat de numele functiei, paranteza deschisa, lista de parametrii, paranteza inchisa urmata de coldul functiei intre acolade. | + | Functiile sunt similare cu cele din C, insa nu au un tip de intoarcere bine definit. O functie se declara folosind cuvantul cheie //function// urmat de numele functiei, paranteza deschisa, lista de parametrii, paranteza inchisa urmata de coldul functiei intre acolade. |
| Exemplu: | Exemplu: | ||
| Line 114: | Line 126: | ||
| else return false; | else return false; | ||
| } | } | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | O functie poate intoarce orice tip de valoare. In functie de ce tip este scris dupa cuvantul //return//, functia va intoarce un tip sau altul. De asemenea, o functie intoarce mereu o valoare. Daca nu este folosit cuvantul //return// nicaieri, functie va intoarce //undefined//. | ||
| + | |||
| + | Exemplu: | ||
| + | <code javascript> | ||
| + | function afiseaza () | ||
| + | { | ||
| + | console.log ('afiseaza'); | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | var n = afiseaza (); | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | Variabila n va avea valoarea //undefined//. | ||
| + | |||
| + | ==== Siruri ==== | ||
| + | Sirurile sunt alocate dinamic in Javascript. Realizarea unui sir nou se face prin folosirea parantezelor drepte. Elementele dintr-un sir pot fi de tipuri diferite. | ||
| + | |||
| + | Exemplu: | ||
| + | <code javascript> | ||
| + | // un sir vid | ||
| + | var n = []; | ||
| + | |||
| + | // un sir cu elemente omogene | ||
| + | var n = [1,2,3]; | ||
| + | |||
| + | // un sir cu elemente neomegene | ||
| + | var n = [1, 'caractere', 10.5]; | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | Sirurile pot fi folosite ca stive prin folosirea functiilor //push// si //pop//. | ||
| + | |||
| + | * push adauga un element in sir | ||
| + | * pop scoate ultimul element din sir | ||
| + | |||
| + | Dimensiunea sirului poate fi obtinuta prin variabila //length//. | ||
| + | |||
| + | Exemplu: | ||
| + | <code javascript> | ||
| + | var a = [1,2,3]; | ||
| + | |||
| + | a.push (4); // adauga 4 la in sir | ||
| + | console.log (a); | ||
| + | |||
| + | var x=a.pop (); // scoate ultimul element din sir | ||
| + | console.log (x); | ||
| + | console.log (a); | ||
| + | |||
| + | console.log ('Sirul are '+a.length+' elemente'); | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | TODO matrici | ||
| + | |||
| + | ==== Structuri ==== | ||
| + | Spre deosebire de C, unde sructurile au un sablon prestabilit, in javascript structurile sunt dinamice. Acestea se declara folosind acolade. Se pot adauga si sterge dinamic membrii. | ||
| + | |||
| + | Exemplu: | ||
| + | <code javascript> | ||
| + | var faraelemente = {}; | ||
| + | |||
| + | var masa = | ||
| + | { | ||
| + | numarPicioare: 4, | ||
| + | tip: 'lemn', | ||
| + | culoare: 'verde', | ||
| + | eticheta: '' | ||
| + | }; | ||
| + | |||
| + | console.log (faraelemente); | ||
| + | console.log (masa); | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | Am declarat doua structuri: //faraelemente// este o structura fara membrii si //masa// o structura ce defineste o masa. Putem acum adauga membrii noi amandurora: | ||
| + | |||
| + | <code javascript> | ||
| + | faraelemente.membru = 'membru'; | ||
| + | masa.lungime= 300; | ||
| + | console.log (faraelemente); | ||
| + | console.log (masa); | ||
| + | |||
| + | delete masa.eticheta; | ||
| + | |||
| + | console.log (masa); | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | O structura poate contine ca mebrii siruri sau alte structuri: | ||
| + | |||
| + | <code javascript> | ||
| + | var scaun | ||
| + | { | ||
| + | tapiterie: ['albastru','galben','verde'], | ||
| + | culoare: 'portocaliu', | ||
| + | vazator: | ||
| + | { | ||
| + | firma: 'firma', | ||
| + | pret: 299 | ||
| + | } | ||
| + | }; | ||
| </code> | </code> | ||