Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

spg:teme:2018:01 [2018/11/09 17:32]
alexandru.gradinaru created
— (current)
Line 1: Line 1:
-==== Tema 1 ==== 
  
-Scopul temei este realizarea unui rau texturat, controlat de o curba bezier, cu efecte de particule si de postprocesare. 
- 
-{{ :​spg:​2018:​t1spg.jpg?​nolink&​750 |}} 
- 
-<​note>​Imaginea este doar cu titlu informativ: se pot folosi orice tip de texturi pentru rau, fundal, particule (nu neaparat lava si foc)</​note>​ 
- 
-=== Descriere === 
- 
-Tema propune folosirea si combinarea cunostintelor dobandite in laboratoarele parcurse in ceea ce priveste generarea de suprafete, framebuffere si sisteme de particule. 
- 
-Astfel, trebuie sa realizati in primul rand o suprafata (un rau) texturata, generata de puncte de control bezier (similar cu laboratorul 2 - Suprafete generate) - sunt suficiente 4 puncte. 
- 
-Punctele de control trebuie sa poata fi controlate folosind mouse-ul. Se poate folosi o vedere 2D/statica asupra scenei pentru un control mai usor. Altfel, pentru interacțiunea mouse-ului cu o scena 3D puteți folosi metode de Color Picking sau Ray Casting: 
-  * https://​www.opengl.org/​archives/​resources/​faq/​technical/​selection.htm 
-  * http://​www.opengl-tutorial.org/​miscellaneous/​clicking-on-objects/​picking-with-an-openglhack/​ 
- 
-Pe directia de curgere a raului, trebuie sa aveti minim un sistem de particule functional. Punctul generator trebuie sa fie intotdeauna plasat in rau: daca se misca raul in functie de punctele de control, se va actualiza punctul (similar laborator 5 - Sisteme de particule). 
- 
-Nu in ultimul rand, trebuie sa aplicati un efect de post-procesare (spre ex glow sau bloom) asupra raului. Acest lucru se poate face prin salvarea scenei intr-un framebuffer,​ aplicarea de post-procesari asupra acestuia si la final combinand rezultatele (similar laborator 6 - Deferred Rendering) 
- 
-=== Barem === 
- 
-Barem orientativ pentru realizarea functionalitatilor (din 100 puncte): 
-  * generarea dinamica a curbei bezier in shader (25 puncte) 
-  * controlul curbei bezier folosind mouse-ul (mutarea punctelor de control) (25 puncte) 
-  * 1 efect de particule (25 puncte) 
-  * efect de post-procesare (de ex glow,bloom) (25 puncte) 
- 
-=== Bonusuri === 
-  * mai multe efecte de particule 
-  * animatie pentru rau (animarea texturii sau alte metode) 
-  * mai multe puncte de control 
-  * evironment map dinamic 
-  * alte detalii sau elemente de complexitate 
- 
- 
-=== Arhivarea proiectului === 
- 
-<​note>​ 
-  * in mod normal arhiva trebuie sa contina toate resursele necesare compilarii si rularii 
-  * inainte de a face arhiva asigurati-va ca ati dat clean la proiect 
-    * click dreapta pe proiect in **Solution Explorer** -> **Clean Solution**, sau 
-    * stergeti folderul __**/Visual Studio/​obj**__ 
-  * stergeti fisierul __**/Visual Studio/​Framework_EGC.sdf**__ (in caz ca exista) 
-  * stergeti fisierul __**/Visual Studio/​Framework_EGC.VC.db**__ (in caz ca exista) 
-  * stergeti folderul __**/​x64**__ sau __**/​x86**__ (in caz ca exista) 
-    * executabilul final este generat in folderul __**/​x86**__ sau __**/​x64**__ la finalul link-editarii in functie de arhitectura aleasa la compilare (32/64 biti) 
-  * in cazul in care arhiva tot depaseste limita de 20MB (nu ar trebui), puteti sa stergeti si folderul __**/​libs**__ sau __**/​Resources**__ intrucat se pot adauga la testare. Nu este recomandat sa faceti acest lucru intrucat ingreuneaza mult testarea in cazul in care versiunea curenta a librariilor/​resurselor difera de versiunea utilizata la momentul scrierii temei. 
-</​note>​ 
- 
-=== Deadline tema === 
- 
-23 noiembrie ora 23:55 
spg/teme/2018/01.1541777549.txt.gz · Last modified: 2018/11/09 17:32 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0