This shows you the differences between two versions of the page.
iocla:cursuri:curs-05 [2019/12/30 12:01] dragos.niculescu [Demo-uri] |
— (current) | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Curs 05: Reprezentarea datelor in sistemele de calcul - C2 ====== | ||
- | |||
- | <html> | ||
- | <iframe src="https://ctipub-my.sharepoint.com/personal/dragos_niculescu_upb_ro/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc={0d61c0a8-8216-4558-9dd0-cf95e0a63f72}&action=embedview&wdAr=1.3333333333333333" width="722px" height="565px" frameborder="0">This is an embedded <a target="_blank" href="https://office.com">Microsoft Office</a> presentation, powered by <a target="_blank" href="https://office.com/webapps">Office</a>.</iframe> | ||
- | </html> | ||
- | |||
- | * [[https://ctipub-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/dragos_niculescu_upb_ro/EajAYQ0WglhFndDPleCmP3IBB875bcG3siiD2FG2IVVaVg?e=VRQ1vb|Curs 05: Reprezentarea datelor in sistemele de calcul]] | ||
- | |||
- | |||
- | * Suport curs | ||
- | * Sivarama P. Dandamudi: Introduction to Assembly Language Programming | ||
- | * Appendice A: Internal Data Representation | ||
- | * A.4: Signed Integer Representation | ||
- | * A.5: Floating-PointRepresentation | ||
- | * A.6: Character Representation | ||
- | |||
- | ===== Demo-uri ===== | ||
- | |||
- | Pentru parcurgerea demo-urilor, folosim [[http://elf.cs.pub.ro/asm/res/cursuri/curs-01-demo.zip|arhiva aferentă]] cursului 1. Demo-urile rulează pe Linux. Descărcăm arhiva folosind comanda<code bash> | ||
- | git clone https://github.com/iocla/demo.git | ||
- | </code> și accesăm directorul rezultat în urma decomprimării<code bash> | ||
- | cd curs-01; make | ||
- | </code> | ||
- | |||
- | ==== Demo ==== | ||
- | |||
- | Se folosește modulul hello.asm pentru a verifica live | ||
- | * valorile imediate rezultate din adresele unor variabile, sau ale unor constante declarate cu EQU | ||
- | * așezarea datelor în memorie | ||
- | * declararea diverselor lungimi și relația lor cu endianness | ||
- | * citirea datelor folosind diverse moduri de adresare | ||