This is an old revision of the document!
<hidden>
De cele mai multe ori, dupa ce un programator finalizeaza scrierea unui “program” dupa anumite specificatii acesta este trimis catre echipa de testare in vedere gasirii bugurilor. Daca sunt gasite probleme “programul” se intoarce in faza de dezvoltare pentru a fi remediate. Acest schimb intre programator si echipa de testare se poate face de un numar suficient de mare de ori pana cand toate problemele sa fie rezolvate. Pentru a evita situatia enumerata mai sus se poate folosi tehnica TDD prin care programatorul scrie inainte teste inainte de a implementa o anumita functionalitate.
TDD (Test Driven Development) este o abordare a dezvoltarii de software prin care testele sunt scrise inaite ca softul sa fie scris.
Aceasta metoda contine 3 pasi:
In cadrul acestui laborator vom face de la 0 un proiect si vom urma toti pasii necesari pentru a dezvolta software folosind TDD.
In cadrul laboratorului de astazi vom face un program denumit sugestiv SplitBill. Acesta va lua anumite sume de bani, persoane, procentul de tips si va returna o suma de bani ce trebuie data de fiecare persoana pentru achitarea notei.
Primul din cei 3 pasi TDD a fost realizat: testul a fost scris. Dupa ce rulam acest test vom vedea faptul ca testul nu va trece intrucat noi nu avem implementata aceasta metoda in cadrul clasei. Urmatorul pas este scrierea celor mai simple linii pentru a face testul sa treaca.
Avand in vedere ca testul nostru este conceput pentru cazul in care tips-ul este 0 ceea ce avem de facut este sa returnam suma initiala:
public class Calculator { public double calculate(double amount, double tips) { return amount; } }
Pentru testul curent, dat fiind faptul ca este foarte simplu vom omite etapa refactoring considerand ca nu avem ce modifica.
<\hidden>