Toată lumea a jucat măcar o dată jocul Tic-Tac-Toe (cunoscut și ca X și O). Este unul dintre cele mai potrivite jocuri atunci când îți dorești ca timpul să treacă mai repede, mai ales când te afli la un curs plictisitor din facultate sau când călătorești cu un tren de la CFR.
Acest proiect reprezintă o variantă mai complexă a jocului X și O, fiind vorba, mai exact, de nouă jocuri X și O combinate într-unul singur, cu anumite reguli.
Regulile jocului Ultimate se bazează pe regulile jocului clasic, dar sunt aduse câteva modificări:
În cazul în care un jucător este obligat să completeze o căsuță dintr-un pătrat care a fost deja câștigat sau în care nu s-a decis un câștigător, atunci respectivul jucător are din nou oportunitatea de a alege liber.
Un pătrat este câștigat în momentul în care unul dintre jucători completează cu simbolul său o linie, o coloană sau o diagonală (X și O clasic).
Un pătrat este declarat nedecis în momentul în care niciunul dintre jucători nu mai poate câștiga acel pătrat, indiferent ce căsuță urmează să completeze (această situație se poate întâmpla doar după ce au fost completate câteva căsuțe din acel pătrat, pentru a determina dacă mai poate fi câștigat sau nu).
Jocul se termină în momentul în care un jucător completează, utilizând pătratele câștigate, o linie, o coloană sau o diagonală (mai simplu spus: Atunci când câștigă X și O clasic pe pătratul exterior).
Jucătorii trebuie să fie atenți în ce pătrat “trimit” adversarul și niciodată nu trebuie să se axeze pe un pătrat, ci trebuie să gândească jocul în avans, astfel încât, spre final, să câștige pătratul exterior. Un pătrat sau două câștigate la început nu reprezintă neapărat și victoria.
Din cauza unor probleme de infrastructură, varianta finală a proiectului se rezumă la un joc X și O clasic 3 x 3, făcut pe 81 de LED-uri, unde fiecare simbol (X sau O) este reprezentat de 9 LED-uri.
După experiența acestui proiect, am realizat câteva chestii:
Trebuie să-i ascult pe colegii și prietenii mai mari când îmi spun “Schimbă asistentul / asistenta, du-te la laborator la altcineva”. Poate în felul ăsta aș fi avut un proiect care putea fi terminat mai ușor.
“Nu cred că 50-60 de lei reprezintă o problemă pentru cineva” de la primul curs de PM s-a transformat în:
Mama: Cât ai cheltuit pentru proiectul ăsta ?
Eu: Peste 220 de lei.
Mama: Eh, lasă, că poate te ajută la ceva în viitor.
Eu: La nimic. Absolut deloc.
Fludor în combinație cu sacâz poate fi o cremă depilatoare bună pentru părul de pe picioare. Însă nu o recomand.
Letcon-ul te face să te simți special … la fiecare atingere de deget.
Concluzia finală este aceea că nu mi-a plăcut ideea acestei materii și motivul principal îl reprezintă acest proiect.