Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo-ca-cd:laboratoare:genericitate [2021/10/03 20:16]
florin.mihalache [Exerciții]
poo-ca-cd:laboratoare:genericitate [2023/12/17 19:13] (current)
florin.subtirica [Exerciții]
Line 1: Line 1:
-===== Laboratorul ​11: Genericitate =====+===== Laboratorul ​10: Genericitate =====
  
 ==== Obiective ==== ==== Obiective ====
Line 260: Line 260:
 </​code>​ </​code>​
  
 +==== Exemple genericitate ==== 
 +Probabil nu sunteți familiari încă cu termenul de “GPU Computing” (utilizarea unui procesor grafic pentru accelerarea calculelor),​ dar probabil ați exploatat una dintre întrebuințările ei, mai exact jocurile video.
 +
 +Jocurile video sunt create cu ajutorul unor engine-uri grafice, care în esență nu reprezintă altceva decât aplicații care realizează o multitudine de operații matematice: plotări de grafice, interpolări,​ operații matriceale/​vectoriale,​ derivări etc.
 +
 +Aceste operații matematice pot fi făcute pe diferite tipuri de date. O matrice poate acceptă int-uri (exemplu: camera jucătorului),​ float-uri / double-uri (exemplu: setarea opacității unei texturi), char-uri (exemplu: reprezentarea text box-urilor pentru dialog) etc. În loc să creem câte o clasă care să adere fiecărui tip, putem scrie o singură dată o clasă care să reprezinte o matrice și care să accepte mai multe tipuri de date prin genericitate. Acest lucru devine foarte util dacă dorim să creem o bibliotecă întreagă pentru operații matematice avansate (exemplu: Jscience), fără să ne repetăm codul doar pentru a crea clase și metode specifice unor tipuri de date.
 ==== Exerciții ==== ==== Exerciții ====
 +Scheletul laboratorului poate fi descărcat de aici: {{:​poo-ca-cd:​laboratoare:​oop_lab10.zip|}}
  
-  ​- **(puncte)** Implementați o structură de date de tipul ''​MultiMapValue<​K,​ V>'',​ pe baza scheletului,​ care reprezintă un ''​HashMap<​K,​ ArrayList<​V>>'',​ unde o cheie este asociată cu mai multe valori. Modalitatea de stocare a datelor este la alegere (moștenire sau agregare) și să folosiți funcționalitățile din HashMap. În schelet aveți următoarele metode de implementat:​+Laboratorul trebuie rezolvat pe platforma LambdaChecker,​ fiind găsit [[https://​beta.lambdachecker.io/​contest/​21 | aici]]. 
 + 
 +  ​- **(puncte)** Implementați o structură de date de tipul ''​MultiMapValue<​K,​ V>'',​ pe baza scheletului,​ care reprezintă un ''​HashMap<​K,​ ArrayList<​V>>'',​ unde o cheie este asociată cu mai multe valori. Modalitatea de stocare a datelor este la alegere (moștenire sau agregare) și să folosiți funcționalitățile din HashMap. În schelet aveți următoarele metode de implementat:​
      - **(1 punct)** ''​add(K key, V value)''​ - adaugă o valoare la o cheie dată (valoarea este adăugate în lista de valori asociate cheii, dacă cheia și lista nu există, atunci lista va fi creată și asociată cheii.      - **(1 punct)** ''​add(K key, V value)''​ - adaugă o valoare la o cheie dată (valoarea este adăugate în lista de valori asociate cheii, dacă cheia și lista nu există, atunci lista va fi creată și asociată cheii.
-     - **(0.5 puncte)** ''​void addAll(K key, List<​V>​ values)''​ - adaugă valorile din lista de valori dată ca parametru la lista asociată cheii. +     - **(puncte)** ''​void addAll(K key, List<​V>​ values)''​ - adaugă valorile din lista de valori dată ca parametru la lista asociată cheii. 
-     - **(0.5 puncte)** ''​void addAll(MultiMapValue<​K,​ V> map)''​ - adaugă intrările din obiectul MultiMapValue dat ca parametru în obiectul curent (this).+     - **(puncte)** ''​void addAll(MultiMapValue<​K,​ V> map)''​ - adaugă intrările din obiectul MultiMapValue dat ca parametru în obiectul curent (this).
      - **(0.5 puncte)** ''​V getFirst(K key)''​ - întoarce prima valoare asociată cheii (dacă nu există, se întoarce null).      - **(0.5 puncte)** ''​V getFirst(K key)''​ - întoarce prima valoare asociată cheii (dacă nu există, se întoarce null).
      - **(0.5 puncte)** ''​List<​V>​ getValues(K key)''​ - se întoarce lista de valori asociată cheii.      - **(0.5 puncte)** ''​List<​V>​ getValues(K key)''​ - se întoarce lista de valori asociată cheii.
Line 272: Line 281:
      - **(0.5 puncte)** ''​List<​V>​ remove(K key)''​ - se șterge cheia, împreună cu valorile asociate ei, din MultiMapValue.      - **(0.5 puncte)** ''​List<​V>​ remove(K key)''​ - se șterge cheia, împreună cu valorile asociate ei, din MultiMapValue.
      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce mărimea MultiMapValue.      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce mărimea MultiMapValue.
-     - **(puncte)** ​implementați testele din schelet ​(sunt marcate cu TODO). + 
-  - **(puncte)** ​Să considerăm interfața ''​Sumabil'',​ ce conține metoda ​''​void addValue(Sumabil ​value)''​. Această metodă adună la valoarea curentă (stocată în instanța ce apelează metoda) ​altă valoare, aflată într-o instanță cu același tipPornind de la această interfață,​ va trebui să: +  ​ **(puncte)** ​Implementați o structură de date de tipul Tree<​T> ​(Arbore binar de căutarepe baza scheletuluiAnalizați modalitatea de utilizare a bounded wildcards, explicați necesitatea lor laborantului (fie în cadrul orei de laborator, fie la nivel de comentariu în cod). În schelet aveți următoarele metode de implementat:​ 
-     ​- ​definiți clasele ​''​MyVector3'' ​și ''​MyMatrix''​ (ce reprezintă un vector cu 3 coordonate și matrice ​de dimensiune 4 x 4), ce implementează ''​Sumabil''​.  +     ​- **(puncte)** ''​void addValue(value)'' ​- adaugă o valoare ​în arborele binar de căutare
-     ​- ​scrieți o **metodă generică** ce primește ​colecție generică cu elemente de tipul Sumabil ​și returnează suma tuturor elementelor din colecție. ​Trebuie să utilizați //bounded types//. Care trebuie să fie, deci, antetul metodei? ​ +     ​- ​**(0.5 puncte)** ​''​void addAll(List<​T>​ values)'' ​- adaugă valorile dintr-listă în arborele binar de căutare
-  - **(1 punct)** Copiați implementarea ​de la MultiMapValue ​în LambdaChecker și dați submit.  +     - **(1.5 puncte)** ''​HashSet<​T>​ getValues(T inf, T sup)''​ - colectează valorile din arbore între ​limită inferioară și superioară într-o ​colecție ​de tipul HashSet
-==== Resurse ====+     ​- **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce numărul ​de elemente inserate ​în arbore
 +     - **(0.5 puncte)** ''​boolean isEmpty()''​ - se întoarce dacă există vreun element inserat în arborele binar sau nu.
  
 ====Referinţe==== ====Referinţe====
poo-ca-cd/laboratoare/genericitate.1633281406.txt.gz · Last modified: 2021/10/03 20:16 by florin.mihalache
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0