Tetris Jr.

Introducere

Tetris Jr. este o variatie a jocului de tetris, ce cuprinde 8 moduri de joc.

  1. Modul 1 si 5 → Apar piese speciale, care pot adauga sau sterge alte blocuri din joc, pana cand sunt plasate.
    • O linie verticala de 3 blocuri, la apasarea butonului de rotire va pune un bloc de pe coloana pe care se afla.
    • O linie verticala de 2 blocuri, la apasarea butonului de rotire va sterge un bloc de pe coloana pe care se afla.
    • Un singur bloc, va pune un singur bloc pe coloana pe care se afla, cu proprietatea ca poate trece prin alte piese pentru a umple un gol.
  2. Modul 2 si 6 → Jocul incepe cu cateva linii de blocuri deja plasate (garbage).
  3. Modul 3 si 7 → Apar piese speciale de 4 blocuri, ce se sparg la impact si fiecare bloc va merge pana se va lovi de alt bloc.
  4. Modul 4 si 8 → Apar piese speciale de 4 blocuri, ce se sparg la impact, insa spre deosebire de modurile anterioare, acestea sterg blocuri la impact.
  5. Modurile 5-8 → La fiecare 60 sec, se vor adauga linii de garbage.

Descriere generală

Schema Bloc

Schema Electrica

  • 4x Max7219 8×8 Led Matrix

  • Arduino + Led Matrix + IR sensor + Buzzer

  • Tetris

Hardware Design

Lista piese:

Software Design

  • Mediu dezvoltare: Arduino IDE
  • Librarii: LedControl.h & IRremote.h
  • Codul de baza: Code-It-Yourself - Tetris
  • Modificari aduse:
    • Reprezentarea pieselor si a jocului propriu zis pe 3/4 8×8 Led Matrix
    • Controlul pieselor cu ajutorul telecomandei
    • Printarea scorului in Serial monitor
  • Afisarea se face folosind o matrice no_dev x side x side:
    • no_dev - numarul de device-uri (matrici)
    • side - dimensiunea unei linii in matrice
  • A fost nevoie de o matrice cu 3 dimensiuni, deoarece functiile de control al led-urilor folosesc pozitia pe o matrice 8×8, si matricea pe care va fi aprins led-ul

Preview

Rezultate obtinute

Arduino

IR Remote

  • 1/3/4/5/7/8 - Select Default Mode
  • 2/6 - Select Garbage Mode
  • 9 - Clear Idle Screen - Default Mode
  • 0 - Print Matrix on Serial Monitor
  • * - Pause
  • # - Exit Game - Go to Idle Screen
  • ↑ - Rotate Piece
  • ← - Move Left
  • → - Move Right
  • ↓ - Move Down
  • OK - Start Game

Idle Menu

  • 5-8 - Displayed as X reversed

  • 1-4 - Displayed as X

Game and Pieces

  • Pieces

  • Game

Download

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/avaduva/tetrisjr.txt · Last modified: 2021/06/02 12:20 by sebastian.oancia
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0