Ionuţ-Cătălin NICULICI (66922) - Dr. Mario

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Scopul proiectului este implementarea jocului Dr Mario. pe un LCD color. Jocul presupune controlarea, prin butoane, a unor pastile aruncate de Dr Mario intr-un borcan, similar cu jocul de Tetris, in care pastilele de o culoare vor distruge virusuri de aceeasi culoare. Fiecare nivel are din ce in ce mai multe virusuri.

hqdefault.jpg

Descriere generală

Ca si control, sunt folosite 7 butoane:

Meniul va fi folosit pentru alegerea nivelului si viteza cu care cad pastilele. Butoane folosite in meniu:

  • 2 butoane (sus, jos) pentru alegerea categoriei;
  • 2 butoane (stanga, dreapta) pentru setarea nivelului/dificultatii;
  • 1 buton de start.

In timpul jocului, jucatorul va primi cate o pastila si el va ghida cu ajutorul butoanelor pastila intr-un loc potrivit. Pastila este compusa din 2 parti, fiecare va avea una din culorile rosu, galben sau albastru. Ea va cadea treptat, in functie de viteza aleasa din meniu. Virusurile au de asemenea una din culorile rosu, galben sau albastru. Atunci cand un virus va face parte dintr-o linie de lungime cel putin 4 de aceeasi culoare, intreaga linie se va evapora, omorand virusul. Scopul jocului este ca borcanul sa ramana fara virusuri. Jucatorul pierde daca o pastila astupa gura borcanului, nemaifiind loc pentru a introduce alte pastile. Butoane folosite in timpul jocului:

  • 2 butoane (stanga, dreapta) pentru deplasarea pastilei;
  • 1 buton (jos) pentru a forta pastila sa cada mai repede;
  • 2 butoane pentru a roti pastila in sens trigonometric, respectiv invers;
  • 1 buton (start) pentru pauza;

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Hardware Design

Lista de piese:
  1. Placa de baza
  2. LCD SPI 1.8'' 128×160 px
  3. 7 x Push Buttons
  4. Conectori mama-mama
  5. Placa de test
Schema electrica

Software Design

- In progress -

Codul a fost scris folosind Programmer's Notepad pe Windows 10, 64 biţi, in mediul WinAVR. LCD-ul si butoanele sunt asezate pe placa de test sunt asezate in forma de consola. Borcanul are dimensiunile 14×6 iar pastilele apar din partea de sus-mijloc. Fiecare casuta din borcan poate sa contina un virus, o jumatate de pastila sau sa fie goala. Pastila poate fi mutata stanga-dreapta, poate fi fortata sa cada mai repede sau poate fi rotita cu cele 2 butoane din partea dreapta a LCD-ului, un buton va roti pastila in sens trigonometric, celalalt in sens invers. Cand se formeaza o linie de aceeasi culoare de lungime cel putin 4, acea linie va disparea. Scopul jocului este de a elimina toate virusurile din borcan, plasand pastile de aceeasi culoare peste, sub sau pe langa virusuri.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Sunt multumit de rezultatul obtinut intrucat am reusit sa refac un joc drag mie. Am mai lucrat inainte cu Arduino, dar aceasta a fost o provocare pentru mine din moment ce a fost un environment nou. Partea de hardware mi-a dat batai de cap, dar la partea de software m-am simtit mai comfortabil o data ce mi-am dat seama cum sa lucrez cu bibliotecile pentru LCD.

Download

Arhiva contine codul, Makefile si README.

331cc_niculici_ionut-catalin.zip

Jurnal

Initial cautasem un LCD 2.8” 320×240 TFT, dar nu am mai gasit produsul in stoc si a trebuit sa ma multumesc cu un LCD 1.8” 128×160 TFT.

Bibliografie/Resurse

  • Documentația în format PDF
pm/prj2017/avoinescu/12291994.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0