This is an old revision of the document!
Parcurgeti una dintre aceste prezentari [1]. Ce parti bune/rele observati? Sustineti prezentarea aleasa.
[1] https://drive.google.com/drive/folders/0B7WjsFvWhalPRV9VSWRmNEM2UG8?usp=sharing
În timpul unei prezentări către client, materialele de prezentare costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării.
Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.
Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer.
Există diferite formate / metode de generare de installere, în funcție de sistemul de operare și de platforma software.
În general, mediile vizuale de dezvoltare oferă posibilitatea de generare automată a unui installer pentru proiect, prin intermediul unui proiect de tip installer. (Exemplu: http://support.microsoft.com/kb/307353 ).
Exemplu de aplicație dedicată: http://sourceforge.net/projects/installgen/
În cadrul unei prezentări, este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului, dar la finalizarea proiectului important este rezultatul.
Pentru a putea demonstra clientului funcționalitatea produsului, se recomandă construirea unui scenariu de demo, care trece utilizarea programului printr-o serie de pași, accentuând funcționalitățile produsului.
De asemenea, un scenariu de demo poate fi folositor și ca help guide. Există aplicații specializate în care pot fi realizate filme de prezentare pas cu pas a modului de funcționare a unui produs software și a modului de utilizare.
O astfel de aplicație este http://www.adobe.com/products/captivate/
Aplicații open source:
Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://elf.cs.pub.ro/~mps/labs/lab-12/navigation.html
În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să:
Există mai multe modele de vânzare, care depind și de natura proiectului:
Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul:
Ce | Unitate | Cantitate | Total |
---|---|---|---|
Dezvoltare | 40RON/oră*om | 500 ore*om | 20000 RON |
Suport | 20RON/oră*om | 200 ore*om | 4000 RON |
Bug fixing | 20RON/oră*om | 200 ore*om | 4000 RON |
Costuri promovare | - | - | 4000 RON |
Chirie | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON |
Costuri administrative | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON |
Rate (amorsare) echipamente | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON |
Rate (amorsare) licențe | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON |
- Taskul 1. Impartiti-va in doua echipe (sau in 3, conform impartirii proiectului 2).
Din fiecare echipa, pe rand, se desemneaza cate un membru care se duce la tabla si deseneaza pentru echipa lui cate un logo din cele puse la dispozitie de catre asistent. Scopul este sa il recunoasca ceilalti membri (ca la mima, sau ca la jocul Activity).
- Taskul 2: Analog, doar ca se va primi cate un slogan/motto. Studentii desemnati il vor scrie pe tabla. La fel, scopul este ca fiecare echipa sa ghiceasca (daca se poate) cat mai multe dintre motto-urile propuse.