Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mps:laboratoare:laborator-11 [2018/11/26 13:37]
iulia.stanica
mps:laboratoare:laborator-11 [2020/10/05 21:06] (current)
andra.antonache [Exercitiul 3: Logo-uri (30 de minute)]
Line 1: Line 1:
-====== Laborator 11 - Prezentarea proiectului ​======+====== Laborator 11 - Tehnici de prezentare ​======
  
  
-=== Prezentarea proiectului (45 de minute) === 
  
-====== Tehnici de prezentare ====== ​ 
  
-=== Prezentare PPT  (10 minute) ====+ 
 +===== Prezentare PPT  (10 minute) ​======
  
 View [[http://​www.slideshare.net/​daniel_2r|presentations from  Daniel Rosner]] View [[http://​www.slideshare.net/​daniel_2r|presentations from  Daniel Rosner]]
  
-=== Broșură / materiale promoționale === +===== Broșură / materiale promoționale ​=====
 În timpul unei prezentări către client, //​materialele de prezentare//​ costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării. În timpul unei prezentări către client, //​materialele de prezentare//​ costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării.
 Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.\\ \\  Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.\\ \\ 
  
-=== Exemplu de prezentări de marketing (10 minute) === 
- 
-View [[http://​www.slideshare.net/​daniel_2r|presentations from tucker123]] ​ 
  
-=== Împachetare,​ deployment (5 min)===+===== Împachetare,​ deployment (5 min)=====
  
 Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer. Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer.
Line 29: Line 25:
    
  
-=== Scenariu de demo (5 min) ===+===== Scenariu de demo (5 min) =====
  
 În cadrul unei prezentări,​ este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului,​ dar la finalizarea proiectului important este rezultatul. În cadrul unei prezentări,​ este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului,​ dar la finalizarea proiectului important este rezultatul.
Line 46: Line 42:
 Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://​elf.cs.pub.ro/​~mps/​labs/​lab-12/​navigation.html Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://​elf.cs.pub.ro/​~mps/​labs/​lab-12/​navigation.html
  
-=== Ofertă de preț (5 min) ===+===== Ofertă de preț (5 min) =====
  
 În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să: În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să:
Line 65: Line 61:
     * o altă variantă este cea în care compania distribuie soft-ul gratuit, iar clientul plătește servicii de suport. Serviciile de suport pot reprezenta servicii de modificare a aplicației pentru nevoile clientului, pregătirea unui installer pentru mediul clientului, suport pentru instalare și pentru folosirea produsului, și alte variante în care clientul deși poate folosi soft-ul gratuit, trebuie să plătească.     * o altă variantă este cea în care compania distribuie soft-ul gratuit, iar clientul plătește servicii de suport. Serviciile de suport pot reprezenta servicii de modificare a aplicației pentru nevoile clientului, pregătirea unui installer pentru mediul clientului, suport pentru instalare și pentru folosirea produsului, și alte variante în care clientul deși poate folosi soft-ul gratuit, trebuie să plătească.
  
-=== Estimare costuri (5 min) ===+===== Estimare costuri (5 min) =====
 Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul: Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul:
 ^ Ce      ^ Unitate ​       ^ Cantitate ​   ^Total ​   ^      ​ ^ Ce      ^ Unitate ​       ^ Cantitate ​   ^Total ​   ^      ​
Line 77: Line 73:
 | Rate (amorsare) licențe ​  | 800RON/​lună ​    | 2 luni        |  1600 RON| | Rate (amorsare) licențe ​  | 800RON/​lună ​    | 2 luni        |  1600 RON|
  
-===== (Opțional) ​Exerciții ===== +===== Exerciții ===== 
  
 +==== Exercitiul 1: Prezentare (20 de minute) ====
 +Parcurgeti una dintre aceste prezentari [1]. Ce parti bune/rele observati? Sustineti prezentarea aleasa.
  
 +[1] https://​drive.google.com/​drive/​folders/​0B7WjsFvWhalPRV9VSWRmNEM2UG8?​usp=sharing
 +
 +
 +==== Exercitiul 2: Realizarea unei prezentari (40 de minute) ====
 +Imaginați-vă că ar trebui să realizați acum o prezentare pentru unul din produsele urmatoare dezvoltate de echipa voastra:
 +# **Program pentru afișarea online a mersului trenurilor și achiziția online de bilete pentru o companie de cai ferate**. Programul va include și interfețe pentru gestionarele de la ghișeele clasice de bilete.
 +# **Sistem de home-banking** ce permite clienților să folosească servicii online cum ar fi: transfer bancar, schimb valutar, tipărirea de bilanțuri, autorizarea tranzacțiilor online.
 +# **Sistem de supraveghere a traficului dintr-o rețea** destinat corporațiilor. Sistemul va permite prin intermediul unei interfețe grafice închiderea accesului la anumite servicii (yahoo, youtube) a căror utilizare în timpul programului de lucru de către angajați nu aduce un beneficiu companiei. De asemenea, va putea afișa și rapoarte despre activitatea web a fiecărui angajat.
 +
 +Scopul este ca aceasta prezentare sa convinga clientul sa achizitioneze produsul vostru. ​
 +Care este structura acestei prezentari? Ce elemente esentiale ar trebui sa contina? Imaginati-va ca ceilalti colegi ai vostri sunt reprezentantii companiei si prezentati-le cat mai atractiv produsul. ​
 +
 +==== Exercitiul 3: Logo-uri (30 de minute) ====
 +Pe rand, studentii vor folosi https://​awwapp.com/​ pentru a desena un logo. In cadrul aplicatiei online se poate genera un link catre desen (asistentul poate genera linkul astfel incat oricine sa poata desena pe acelasi canvas sau fiecare persoana care deseneaza partajeaza ecranul sau trimite un link read-only). Ceilalti participanti trebuie sa ghiceaza logo-ul. Persoana care a ghicit preia rolul celui care deseneaza (daca nu a fost deja in acest rol, altfel desemneaza pe cineva care nu a desenat).
 +
 +<​hidden>​ Exercitii old/fizic
  
- - Taskul 1. 
 Impartiti-va in doua echipe (sau in 3, conform impartirii proiectului 2). Impartiti-va in doua echipe (sau in 3, conform impartirii proiectului 2).
  
  
 Din fiecare echipa, pe rand, se desemneaza cate un membru care se duce la tabla si deseneaza pentru echipa lui cate un logo din cele puse la dispozitie de catre asistent. Scopul este sa il recunoasca ceilalti membri (ca la mima, sau ca la jocul Activity). Din fiecare echipa, pe rand, se desemneaza cate un membru care se duce la tabla si deseneaza pentru echipa lui cate un logo din cele puse la dispozitie de catre asistent. Scopul este sa il recunoasca ceilalti membri (ca la mima, sau ca la jocul Activity).
 +
 +</​hidden>​
  
 <​hidden>​ <​hidden>​
Line 95: Line 110:
  
  
-- Taskul 2:+<​hidden>​ In limita timpului 
 + 
 +==== Exercitiul 3Motto-uri ====
 Analog, doar ca se va primi cate un slogan/​motto. Studentii desemnati il vor scrie pe tabla. La fel, scopul este ca fiecare echipa sa ghiceasca (daca se poate) cat mai multe dintre motto-urile propuse. Analog, doar ca se va primi cate un slogan/​motto. Studentii desemnati il vor scrie pe tabla. La fel, scopul este ca fiecare echipa sa ghiceasca (daca se poate) cat mai multe dintre motto-urile propuse.
  
-<​hidden>​ 
 Sunt peste 30 de motto-uri. See [2]. Sunt peste 30 de motto-uri. See [2].
  
Line 106: Line 122:
  
 Doar cand ajung la tabla asistentii vad (eventual le arata asistentul de pe latop/​telefon sau ceva, sau le printeaza inainte de curs....) logo-urile sau motto-urile. Doar cand ajung la tabla asistentii vad (eventual le arata asistentul de pe latop/​telefon sau ceva, sau le printeaza inainte de curs....) logo-urile sau motto-urile.
-</​hidden>​ 
- 
- 
- 
- 
-<​hidden> ​ 
- 
-//Nu facem asa ceva: (poate trebuiau mutate in LAB 11... vedem la anu'​)//​ 
-=== Exercițiu prezentare (40 minute) ===  
- 
-Imaginați-vă că ar trebui să realizați acum o prezentare pentru unul din produsele: 
-# **Program pentru afișarea online a mersului trenurilor și achiziția online de bilete pentru CFR**. Programul va include și interfețe pentru gestionarele de la ghișeele clasice de bilete. 
-# **Sistem de home-banking** ce permite clienților să folosească servicii online cum ar fi: transfer bancar, schimb valutar, tipărirea de bilanțuri, autorizarea tranzacțiilor online. 
-# **Sistem de supraveghere a traficului dintr-o rețea** destinat corporațiilor. Sistemul va permite prin intermediul unei interfețe grafice închiderea accesului la anumite servicii (yahoo, youtube) a căror utilizare în timpul programului de lucru de către angajați nu aduce un beneficiu companiei. De asemenea, va putea afișa și rapoarte despre activitatea web a fiecărui angajat. 
- 
-Formați echipe de câte 3 oameni. 
-Alegeți unul dintre produse. 
-Pe o bucată de hârtie: 
-* Desenați între 8 și 12 dreptunghiuri 
-* În primul dreptunghi scrieți "​Introducere"​ 
-* În ultimul scrieți "​Concluzii"​ 
-* Completați restul dreptunghiurilor cu un fir narativ 
-Selectați și 4 poze relevante / funny pe care le-ați folosi în cadrul unei prezentări ppt. Dintre acestea, o poză ar trebui să fie potrivită pentru slide-ul de introducere,​ și o poză ar trebui să fie potrivită pentu slide-ul de concluzii. 
- 
-Fiecare echipă va face o prezentare de maxim 5 minute a firului narativ propus. ​ 
- 
-Țineți cont de faptul că o prezentare reușită trebuie să curgă ca o poveste: ​ 
- 
-# Introducere / Rezumat 
-# Povestire coerentă 
-# Acțiune / Punct culminant 
-# Concluzie (Rezultate) 
- 
- 
- 
- 
-== Evaluare finală (15 minute) == 
- 
-Numiți cel mai .... coleg/ colegă: 
-# Entuziasmat 
-# Încăpățânat 
-# Comunicativ 
-# Vorbăreț 
-# Activ 
-# Optimist 
-# Pesimist 
-# Realist 
-# Bun jucător de echipă 
-# Romantic 
-# Tehnic 
-# Atehnic 
-# Insistent 
-# Neatent 
-# Distractiv 
-# Mâncăcios 
- 
-Trimiteți aceste nominalizări asistentului vostru. 
-Un coleg poate fi nominalizat la mai multe categorii! 
-Acesta, în urma analizei voturilor, va desemna persoanele purtătoare ale titulaturilor de mai sus. 
 </​hidden>​ </​hidden>​
  
mps/laboratoare/laborator-11.1543232245.txt.gz · Last modified: 2018/11/26 13:37 by iulia.stanica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0