Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

uso:teme:intrebari-frecvente [2016/10/19 16:59]
tiberiu.barbu
uso:teme:intrebari-frecvente [2021/11/05 13:39] (current)
andrei.david0207
Line 1: Line 1:
 ====== Întrebări și probleme întâlnite frecvent în cadrul temelor ====== ====== Întrebări și probleme întâlnite frecvent în cadrul temelor ======
  
-  - **Ce înseamnă SO su OS?**+  - **Ce înseamnă SO și OS?**
     - SO = Sistem de Operare; OS = Operating System.     - SO = Sistem de Operare; OS = Operating System.
   - **Ce înseamnă mașină //host//?**   - **Ce înseamnă mașină //host//?**
-    - Mașina //host// este mașina fizică/​sistemul de operare care rulează la bază pe un calculator. Poate fi văzut ca sistemul de operare care rulează atunci cand pornim un calculator.+    - Mașina //host// este mașina fizică/​sistemul de operare care rulează la bază pe un calculator. Poate fi văzut ca sistemul de operare care rulează atunci cand pornim un calculator. Vezi întrebarea 3 și răspunsul acesteia.
   - **Ce înseamnă mașină //​guest//?​**   - **Ce înseamnă mașină //​guest//?​**
     - Mașina //guest// este mașina virtuală/​sistemul de operare care ruleaza peste un alt sistem de operare de bază. Vezi întrebarea 2 și răspunsul acesteia. În cele mai multe cazuri când vorbim despre mașina //guest// ne referim la mașina virtuală dintr-o soluție de virtualizare precum VirtualBox.     - Mașina //guest// este mașina virtuală/​sistemul de operare care ruleaza peste un alt sistem de operare de bază. Vezi întrebarea 2 și răspunsul acesteia. În cele mai multe cazuri când vorbim despre mașina //guest// ne referim la mașina virtuală dintr-o soluție de virtualizare precum VirtualBox.
Line 13: Line 13:
   - **Pot folosi propria mașină virtuală?​**   - **Pot folosi propria mașină virtuală?​**
     - Nu. Pentru rezolvarea temelor trebuie să folosiți [[uso:​resurse/​mv|mașina virtuală]] pusă la dispoziție de echipa de USO.     - Nu. Pentru rezolvarea temelor trebuie să folosiți [[uso:​resurse/​mv|mașina virtuală]] pusă la dispoziție de echipa de USO.
 +  - **Nu merge comanda ''​ping 8.8.8.8''​. Ce este de făcut?**
 +    - Nu ai conexiune la internet. De multe ori asta se întâmplă deoarece nu ai o adresa IP pe interfața mașinii virtuale. Pentru a adăuga o adresă IP ruleaza comanda ''​sudo dhclient <​nume_interfață>''​.
 +  - **Nu merge comanda ''​ping google.ro'',​ însă comanda ''​ping 8.8.8.8''​ merge. Ce este de făcut?**
 +    - Folosește NAT DNS Host Resolver:
 +      - Pe mașina //host// deschide un Command Prompt (folosind Start > Run > "​cmd"​).
 +      - Deschide directorul în care este instalat VirtualBox, folosind comanda ''​cd "​C:​\Program Files\Oracle\VirtualBox"''​
 +      - Rulează comanda: ''​VBoxManage modifyvm "VM name" --natdnshostresolver1 on'',​ unde ''​VM name''​ reprezintă numele mașinii virtuale din VirtualBox.
 +      - Restartează mașina virtuală.
 +      - Soluția se găsește și [[http://​www.virtualbox.org/​manual/​ch09.html#​nat_host_resolver_proxy|aici]] sau [[https://​forums.virtualbox.org/​viewtopic.php?​f=7&​t=50368|aici]].
 +    - Sau configureaza mașina virtuală să folosească un alt server DNS:
 +      - Deschide fișierul ''/​etc/​resolv.conf''​ cu un editor de text (VIM, nano etc.). Vei avea nevoie de ''​sudo''​.
 +      - Adaugă la finalul fișierului următoarele linii: ''​nameserver 8.8.8.8'',​ ''​nameserver 1.1.1.1''​
 +      - Salvează și testează conectivitatea rulând comanda: ''​ping google.com''​
 +  - **Pot să schimb parola utilizatorului ''​student''​ sau ''​root''?​**
 +    - Nu. Recomandăm parcurgerea informațiilor din secțiunea //Testare// din enunțul fiecărei teme.
 +  - **După rularea comenzii ''​sudo uso start''​ și alegerea temei corespunzătoare,​ primesc mesajul de eroare "​Cannot connect to server!"​ deși Internetul merge în mașina virtuală. Ce este de făcut?**
 +    - Dacă în interioul mașinii virtuale, rezultatul comenzilor ''​ping 8.8.8.8''​ și ''​ping google.ro''​ (rulate pe rând) întorc un mesaj de tipul ''​64 bytes from bud02s22-in-f3.1e100.net (216.58.209.195):​ icmp_req=1 ttl=52 time=16.2 ms'',​ atunci cel mai probabil este indisponibil server-ul checker-ului de USO din facultate ori nu este Internet în facultate. Vă rugăm așteptați. Este recomandat să aduceți la cunoștință echipei, pe forum, acest lucru.
 +    - Sau vezi întrebarea 7.
 +  - **Este vreo diferență dacă rulez comanda ''​sudo uso submit''​ din interiorul mașinii virtuale (terminal) sau din PuTTy ori ssh (client SSH în Linux)?**
 +    - Nu. Nu este nicio diferență,​ rezultatul fiind același.
 +  - **Am rulat ''​sudo uso submit''​ de două/mai multe ori. Care dintre coduri se va lua in considerare?​**
 +    - Vom lua în considerare __doar__ ultimul cod returnat de checker în urma rulării comenzii ''​sudo uso submit''​. __Doar__ acel cod trebuie submis în formularul din enunțul temei. De asemenea, este obligatorie completarea formularului de pe Google Forms cu noul cod.
   - **VirtualBox îmi afișează următorul mesaj de eroare: "​VT-x/​AMD-V hardware acceleration is not available on your system. Your 64-bit guest will fail to detect a 64-bit CPU and will not be able to boot". Ce este de făcut?**   - **VirtualBox îmi afișează următorul mesaj de eroare: "​VT-x/​AMD-V hardware acceleration is not available on your system. Your 64-bit guest will fail to detect a 64-bit CPU and will not be able to boot". Ce este de făcut?**
     - Click dreapta pe mașina virtuală din VirtualBox, apoi click pe opțiunea //​Settings//​.     - Click dreapta pe mașina virtuală din VirtualBox, apoi click pe opțiunea //​Settings//​.
Line 24: Line 46:
     - Asigură-te că fișierul pe care îl imporți are extensia //.ova// sau //.ovf//.     - Asigură-te că fișierul pe care îl imporți are extensia //.ova// sau //.ovf//.
     - Dacă ai luat fișierul de la un coleg, asigură-te ca nu este arhivat. Unele fișierele arhivate au extensia //.zip//, //.rar//, //.tar//, //.bz2//, //.bzip//.     - Dacă ai luat fișierul de la un coleg, asigură-te ca nu este arhivat. Unele fișierele arhivate au extensia //.zip//, //.rar//, //.tar//, //.bz2//, //.bzip//.
-  - **Am instalat/​configurat [[uso:​resurse/​mv|mașina virtuală]] corect, însă mi-am introdus numele/grupa greșit. Ce este de făcut?** +  - **VirtualBox îmi afișează următorul mesaj de eroare: "​VBoxNetAdpCtl:​ Error while adding new interface: VBoxNetAdpCtl:​ ioctl failed for /dev/​vboxnetctl:​ Inappropriate ioctl for devic. Result Code: NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)"​. Ce este de făcut?** 
-    - Trebuie să stergi ​mașina virtuală veche, inclusiv fișierele de pe disc (//Delete all files//) și să repeți pașii pentru instalarea/​configurarea unei noi mașini virtuale asa cum este descris în enunțul temei+    - Deschide VirtualBox și închide toate mașinile virtuale pornite ori care sunt în starea ​//Suspend//. 
-  **Am rulat ''​sudo uso submit''​ de două/mai multe oriCare dintre coduri se va lua in considerare?​** +    Închide și redeschide VirtualBox
-    - Vom lua în considerare __doar__ ultimul cod returnat ​de checker în urma rulării comenzii ​''​sudo ​uso submit''​__Doar__ acel cod trebuie submis în formularul din enunțul temei. +    - În cazul sistemului ​de operare macOS se rulează comanda: ​''​sudo ​"/​Library/​Application Support/​VirtualBox/​LaunchDaemons/​VirtualBoxStartup.sh" restart''​ (atenție la copierea efectivă comenzii, ​deoarece ghilimele nu respectă [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Character_encoding|encoding-ul]] corect).
-  - **Este vreo diferență dacă rulez comanda ​''​sudo uso submit''​ din interiorul mașinii virtuale ​(terminal) sau din PuTTy ori ssh (client SSH în Linux)?** +
-    - Nu. Nu este nicio diferență, rezultatul fiind același. +
-  - **După rularea ​comenzii ​''​sudo uso start''​ și alegerea temei corespunzătoareprimesc mesajul de eroare "​Cannot connect to server!"​ deși Internetul merge în mașina virtuală. Ce este de făcut?** +
-    - Dacă în interioul mașinii virtuale, rezultatul comenzilor ''​ping 8.8.8.8''​ și ''​ping google.ro''​ (rulate pe rând) întorc un mesaj de tipul ''​64 bytes from bud02s22-in-f3.1e100.net (216.58.209.195): icmp_req=1 ttl=52 time=16.2 ms'',​ atunci cel mai probabil este indisponibil server-ul checker-ului de USO din facultate ori nu este Internet în facultate. Vă rugăm așteptați. Este recomandat să aduceți la cunoștință echipei, pe forum, acest lucru.+
uso/teme/intrebari-frecvente.1476885541.txt.gz · Last modified: 2016/10/19 16:59 by tiberiu.barbu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0