Dragoş-Marian BONTEA (25520) - Flappy Bird - LCD

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Flappy bird este un joc single player in care jucatorul controleaza un caracter ce trebuie dirijat printre obstacole. Caracterul este in continua cadere, iar prin apasarea unui buton, jucatorul tine pasarea in aer. Proiectul este bazat pe jocul care a facut furori in anul 2014, un joc pe care eu l-am jucat de multe ori si mi-a placut foarte mult. Scopul proiectului este de divertisment.

Descriere generală

Input-ul este compus din butoanele de Start ce declanseaza inceperea jocului si butonul de Jump ce misca caracterul. Pe parcursul jocului, buzzer-ul va emite sunete specifice jocului. Butonul de Start poate fi apasat pentru inceperea jocului la inceput sau pentru resetarea acestuia.

Schema bloc

Hardware Design

Lista piese:

Placa de baza x 1

Componente de baza x 1

ATMega 324 x 1

Placa auxiliara x 1 8lei

LCD grafic x 1 RAYSTAR RG12864B 50 lei

Buzzer x 1 6 lei

Butoane x 2 2 lei

LED x 2 2 lei

Rezistente x 2 2 lei

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

Codul a fost scris in C folosind avr-gcc. Pentru afisare pe LCD am folosit biblioteca GLI. “Pasarea” am desenat-o folosind functia de setare a pixelilor oferita de biblioteca GLI. La fel am facut si pentru afisarea obstacolelor. Pentru afisare de text am folosit functia GLI_DrawString oferita de biblioteca. Coliziunea cu marginile display-ului si cu obstacolele le-am facut exact ca la grafica.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Per total, a fost o experienta foarte draguta. Mi-a placut atat partea hardware (de lipit) cat si partea software. Desi credeam ca nu voi reusi sa-l termin din cauza problemelor cu LCD-ul, lipiturilor care credeam ca sigur n-au cum sa mearga, l-am terminat si sunt foarte multumit de ce a iesit. Singurul aspect care nu mi-a placut a fost nevoia de a face multe drumuri dupa componente.

Pentru cei care vor sa faca jocuri pe LCD sau orice fel de proiect care sa includa un LCD:

-cumparati LCD-ul din timp si nu lasati testarea/programarea lui pe ultima suta de metrii. Asigurati-va ca merge si ca afiseaza ceva inainte de a lipi restul componentelor

-mergeti cu orice problema aveti la asistenti pt. ca va vor ajuta mai bine decat internet-ul, colegii etc. (pe mine cel putin m-au lamurit si m-au ajutat de fiecare data)

Download

Jurnal

-Am cumparat componentele de baza

-Am lipit componentele de baza si am prezentat placuta sa mi se incarce bootloader-ul

-Am cumparat componentele auxiliare si am dat comanda de LCD

-Am lipit componentele auxiliare si le-am testat la laborator

-Am incercat sa conectez LCD (n-a mers din prima)

-Dupa ce am reusit sa fac sa afiseze pe LCD, am inceput sa scriu partea software

-Am terminat proiectul

pm/prj2016/aconstantinescu/dragos.bontea.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0