Cristina - Adriana CACIUR - Joc cu led-uri RGB

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • Ce face

Proiectul este un joc din categoria “gaseste perechea”. Dandu-se o matrice 3×4, sa se gaseasca led-urile cu aceleasi culori prin apasarea butoanelor corespunzatoare led-urilor. Intr-un joc, o culoare din cele 6 posibile, este atribuita random pentru doua led-uri.

  • Care a fost ideea de la care aţi pornit

Dupa primele laboratoare de PM, ceea ce vroiam sa fac la proiect era o placuta cu jocuri folosind led-uri RGB si butoane; mai exact vroiam 3 jocuri, multe led-uri colorate si multe butoane. Jocul principal se explica astfel: o apasare a unui buton, aprinde un led cu o culoare; led-ul ramane aprins. Se apasa un alt buton si daca cele doua led-uri au aceeasi culoare, raman aprinse, altfel se sting. Jocul se termina cand toate led-urile sunt aprinse. (initial optional si in final neimplementat, sper sa fie idei pentru ceilalti) Simon Says colorat si Whack the Weasel colorat.

Descriere generală

  Schema bloc:

  • Cele 3 butoane din partea dreapta a placutei, selecteaza unul din cele 3 jocuri(cel de baza plus cele doua optionale). Fiecare din butoanele din partea de jos corespund unui led din cele 3 grupuri de cate 4 leduri din partea de sus.
  • Led-urile au fost multiplexate folosind metoda Charlieplexing. Metoda pare cea mai draguta si mai usor de implementat metoda, dar pentru mine nu a fost chiar asa. Pentru un grup de 4 leduri RGB folosesc 4 pini astfel: catodul ledului L1 se duce la pinul P1, iar fiecare din cele 3 culori se duce la cate unul din ceilalti 3 pini folositi. La fel se conecteaza si celelalte 3 led-uri din grup. Se urmareste sa nu existe doua culori la fel pe acelasi pin.
  • Butoanele sunt multiplexate folosind metoda de multiplexare din schema de laborator; pentru un sir de 6 butoane se foloseste un pin. Butonale sunt conectate intre ele cu rezistente de 1K. Citirea se face prin ADC (cu divizor de tensiune).

Hardware Design

  • listă de piese
    1. 12 led-uri RGB (catod comun)
    2. 15 push button (12 corespunzatoare celor 12 leduri si 3 pentru a comuta intre cele trei jocuri)
    3. 15 rezistente 1K (multiplexare butoane), 12 rezistente 1K (multiplexare led-uri), 3 rezistente 100K
    4. 3 condensatoare 10n
    5. placa cu fotorezist
    6. fire de legatura
  • am ales sa imprim circuitul pentru aceasta etapa a proiectului deoarece numarul de componente este unul destul de mare;

Software Design

  • Eagle
  • WinAVR si Programmer's Notepad

Rezultate Obţinute

  • Schema a fost bine proiectata si toate ledurile s-a aprins in culori diferite :)
  • Am avut ceva probleme cu multiplexarea butoanelor (aflarea tensiunilor corespunzatoare pentru apasarea oricarui buton), astfel incat nu am reusit sa termin chiar tot ca mi-am propus. Tarziu, am reusit sa masor acele tensiuni si in perioada urmatoare, jocul va deveni complet (si vor aparea si cele optionale).

Concluzii

  • Daca faci singur schema (si daca e prima schema pe care o faci in Eagle), sa lipesti componentele nu va fi usor pentru ca sigur nu va fi o schema prea reusita.
  • Este util sa te documentezi foarte bine inainte de a alege o varianta sau alta de multiplexare, sa fii sigur ca vei reusi sa implementezi ceea ce ti-ai propus.
  • ( Nu trebuie sa-ti pese cum arata circuitul in Schematic pentru ca in Board il vei aranja iar )
  • ( Schema se va imprima in oglinda )

Download

Imagini

Bibliografie/Resurse

pm/prj2013/avoinescu/prj2013/avoinescu/joc-cu-led-uri-rgb.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0