Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pgapi:teme:2025:01 [2025/11/13 20:57]
silviu.stancioiu00 [Reflexiile incaperii pe ecran]
pgapi:teme:2025:01 [2025/11/13 21:12] (current)
silviu.stancioiu00 [Reflexiile incaperii pe ecran]
Line 47: Line 47:
 ===== Reflexiile incaperii pe ecran ===== ===== Reflexiile incaperii pe ecran =====
  
-Din centrul televizorului se va randa întreaga scenă (mai puțin televizorul și ecranul acestuia) într-un cubemap.+Din centrul televizorului se va randa întreaga scenă (mai puțin televizorul și ecranul acestuia) într-un cubemap. Obiectele desenate în acest cubemap nu este necesar să casteze și umbre. Totuși, iluminarea lămpii trebuie să fie prezentă.
  
-@Silviu+{{ :​pgapi:​teme:​2025:​room_cubemap.gif?​300 |}} 
 + 
 +Pe ecranul televizorului se va folosi acest cubemap pentru a reflecta încăperea (vezi [[pgapi:​laboratoare:​06|]]) 
 + 
 +{{ :​pgapi:​teme:​2025:​tv_reflection.png?​300 |}} 
 + 
 +Pentru ca televizorul să afișeze și show-ul de artificii, dar și reflexiile se va face o interpolare liniară între culorile preluate din cele două texturi (textura în care se randeaza artificiile și cubemap-ul reflexiilor) cu un factor de interpolare constant (ex: 0.25). Exemplu de implementare:​ 
 + 
 +    out_color = mix(texture(color_texture,​ uv), texture(texture_cubemap,​ cubemapDir),​ 0.25); 
 +     
 +Pentru combinarea celor două texturi vă puteți juca cu formula folosită pentru a obține ce rezultate vreți, dar important este ca pe suprafața ecranului să fie prezente și reflexiile și artificiile.
 ===== Iluminare ===== ===== Iluminare =====
  
pgapi/teme/2025/01.1763060258.txt.gz · Last modified: 2025/11/13 20:57 by silviu.stancioiu00
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0