Table of Contents

Ghidul asistenților

Resurse folosite

Laboratoare

Editare document note:

Sfaturi predare

(pe scurt, pentru mai multe info, ping Adriana on Slack)

Pre-online (dar multe sunt inca aplicabile):

Sfaturi in plus fata de cele de mai sus pt online:

Teme

Subechipele temelor au următoarele responsabilităţi:

Pentru fiecare temă, tester-ul se publică o dată cu publicarea enunţului (chiar dacă nu este încă pus pe vmcheker).

:!: Verificarea temelor de copiere se va face atunci cand se corectează temele, de către responsabilii fiecărei teme.

Instrucțiuni pt configurarea temei pe vmchecker:

Dezvoltarea unei teme și planificarea ei

Dacă tema este una nouă, făcută de la zero
  1. să vă apucați din timp - iulie pentru prima temă și august pentru proiect (ambele etape).
  2. faceți 1-2 meetings prin care să stabiliți tematica temei. Aici trebuie sa decideți și cum s-ar plia tematica pe principiile POO, mai ales pe moștenire, care trebuie să apară obligatoriu în prima temă (și în restul temelor), și cum pot fi aplicate design patterns (la proiect / temele 2 și 3). Ideea trebuie să fie cât mai practică, să se muleze pe chestii din viața reală (fără boardgames sau jocuri, s-a dovedit la ”Sheriff of Nottingham” că nu este o tactică bună, deoarece studenții stau mai mult să înțeleagă regulile jocului decât să gândească implementarea).
  3. să vă faceți un canal de Slack privat echipei temei / proiectului.
  4. lead-ul temei / proiectului să împartă task-uri celor care contribuie la temă / proiect, adică să spună cu ce ocupă fiecare (implementare, teste, cerință).
  5. să se facă meetings regulate (din 2 în 2 săptămâni, cu eveniment în Google Calendar pentru toți din echipa temei / proiectului), în care se va discuta statusul curent și ce ar mai trebui făcut.
  6. implementarea trebuie pusă pe un repository privat, la care să aibă acces doar cei care contribuie la temă / proiect, pentru a evita leak-uri (de exemplu un membru random din echipă să ia tema, să o modifice și să o vândă). Implementarea va putea fi făcută publică în cadrul echipei doar după deadline-ul hard. Aceasta nu va fi niciodată publică studenților, având în vedere că tema / proiectul pot fi reciclate în viitor.
  7. cei de la implementare vor lucra pe un branch separat (fiecare cu branch-ul său), fiecare va face pull request.
  8. lead-ul și cu cei de la implementare vor verifica funcționalitățile codului temei / proiectului, încât logica codului să fie corespunzătoare cerinței. La final, după ce codul este terminat, se vor verifica manual testele, pentru a vedea dacă este ceva greșit în logica codului.
  9. cei de la implementare vor redacta cerința, având în vedere că ei știu cel mai bine implementarea, și vor da către restul echipei temei / proiectului la review amănunțit (de redactat cerința într-un Google Docs, pentru a putea adăuga fiecare comentarii și sugestii de schimbare).
  10. când tema / proiectul (fiecare etapă) este lansat, trebuie configurat vmchecker-ul. În acest caz, vă inspirați din configurația temelor din trecut de pe vmchecker. La prima temă trebuie să creați instanța pentru anul universitar, pașii sunt aici.
  11. să verificați forumul zilnic și să răspundeți cât mai repede posibil (nu lăsați o intervenție fără răspuns, răspundeți prompt în maxim 4-6 ore la aceasta). Dacă aveți un răspuns complex, de care nu sunteți siguri, să vă consultați cu echipa temei respective pe Slack. Pe forum răspundeți obiectiv, clar și concis, fără mișto-uri și aroganțe sau că nu puteți răspunde la întrebarea respectivă (mai puțin dacă are direct legătură cu implementarea lor, aici le puteți răspunde în privat), așa ceva nu este permis (și nici nu vreți să fiți faimoși pe Overheard).
  12. faceți un meeting între deadline-ul soft și cel hard pentru corectarea temei / etapei de la proiect, unde veți stabili baremul, cine corectează teme și asignarea temelor fiecărui corector. Să vă apucați imediat după deadline-ul hard. Este de preferat să dați rezultatele la maxim o săptămână (poate două) după deadline-ul hard, pentru a avea la timp feedback pentru temele viitoare.
Dacă tema este una reciclată din trecut
  1. trebuie analizate ce a mers prost în trecut la tema respectivă din feedbacks și din intervențiile de pe forum, ale căror răspunsuri vor fi integrate în cerința adaptată a temei respective.
  2. nu faceți tema respectivă mai grea decât în trecut sau mai ambiguă (exemplu: versiunea din 2019 a temei ”Sheriff of Nottingham” a fost mult mai grea decât versiunea din 2018 și cu mai multe probleme).
  3. dacă a fost o temă cu foarte multe probleme (de exemplu ”Sheriff of Nottingham”): ori reciclați alta, ori faceți alta de la zero. Nu merită să chinuim studenții cu o temă care a cauzat multe probleme.
  4. punctele 3 - 12 de mai sus.

Corectare teme

Aici aveți un ghid detaliat pentru corectarea temelor.

Catalog

Teste săptămânale (OUTDATED)

Test final

Tutoring

Convenţii de redactare