Table of Contents

Sistem de irigare automat

Introducere

Proiectul este un sistem de irigare automat care monitorizează umiditatea solului și controlează o pompă de apă pentru a iriga plantele atunci când este necesar.

Descriere generală

Utilizatorul plasează senzorul de umiditate în solul plantei. Dacă nivelul de umiditate scade sub un prag prestabilit, Arduino activează automat pompa de apă pentru a iriga planta. Utilizatorul poate interveni manual apăsând un buton fizic care declanșează irigarea independent de senzor. Această acțiune este tratată prin întrerupere. Sistemul afișează în timp real pe LCD valorile de umiditate și starea pompei. Un senzor de distanță verifică nivelul apei din recipientul pompei, iar în cazul în care nu mai există apă, irigarea este blocată pentru siguranță. Comunicarea între componente se face prin protocoale I2C, ADC și semnale digitale.

Hardware Design

Bill of Materials

Componentă Cantitate Link/Specificații
Arduino UNO R3 1 datasheet
Senzor umiditate sol 1 link_piesa
Modul releu 5V 1 link_piesa
Pompă de apă 1 link_piesa
LCD 16×2 I2C 1 -
Buton 1 -
Breadboard 1 -
Tub Teflon 1 link_piesa
Cabluri M-M 1 -
HC-SR04 (ultrasonic) 1 datasheet

Schema Electrica

Descriere Detaliata

Componentă Pin Arduino Funcție
Senzor umiditate A0 Citire analogică (ADC)
Releu pompă D8 Control digital
Buton D2 Activare manuală (Intreruperi)
LCD I2C A4 (SDA), A5 (SCL) Afișaj
HC-SR04 D8 (Trig), D9 (Echo) Măsurare nivel apă - Control digital

Software Design

Descrierea codului aplicației (firmware):

Mediu de dezvoltare: Arduino IDE (versiunea 1.8.x/2.x), compilator AVR-GCC

Librării utilizate:

Algoritmi și structuri:

Funcții implementate:

pasca_robert-paul_cod.zip

Rezultate Obţinute

Concluzii

Sistemul propus și-a atins obiectivele: este funcțional, fiabil și ușor de folosit. Interfața LCD ajută utilizatorul să îndeleagă starea sistemului. Modul automat și cel manual oferă flexibilitate, iar verificarea rezervorului asigură protecția pompei. Poate fi extins ușor cu conectivitate wireless sau control prin aplicație mobilă.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Bibliografie/Resurse

Resurse Hardware

Arduino IDE