Table of Contents

Retro Snake

Introducere

Un joc de snake in stil retro pe un display:

  • Jucatorul controleaza prin 4 butoane sarpele pentru a obtine puncte
  • Sarpele creste in marime cu un pixel dupa ce mananca un punct
  • Daca ajunge sa manance o bucata din el, pierde si se va afisa o animatie pe ecran

Descriere generală

Hardware Design

Piese:

  • Arduino UNO
  • Display SPI 240×320 px
  • joystick
  • breadboard
  • rezistente

Software Design

Inițializare hardware:

  Configurez ecranul LCD si pinii joystick-ului.

Setup:

  Initializez ecranul si setez poziția inițiala a sarpelui.
  Generez prima bucata de mancare.

Loop:

  Citesc valorile de la joystick si actualizez directia sarpelui.
  Mut sarpele in funcție de direcție.
  Verific coliziunile si actualizez starea jocului.

Funcții suplimentare:

  moveSnake(): gestioneaza mutarea sarpelui.
  generateFood(): genereaza mancarea pe ecran.
  checkCollision(): verifica coliziunile si gestioneaza sfarșitul jocului.

Rezultate Obţinute

Un joc de snake functional.

Concluzii

Partea de hardware a fost cea ma complicata, mai ales conectarea display-ului LCD, in ansamblu, a fost un proiect dragut.

Download

retro_snake.zip

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

https://www.optimusdigital.ro/ro/senzori-senzori-de-atingere/742-modul-joystick-ps2-biaxial-negru-cu-5-pini.html?search_query=joystick&results=42 https://learn.adafruit.com/adafruit-gfx-graphics-library

Export to PDF