Table of Contents

Jocul 2048

Petrache Gabriela Andreea, 332CA

Introducere

Proiectul implementează jocul 2048, un joc de puzzle cunoscut. Jocul se desfășoară pe o tablă de dimensiune 4×4, pe care se află piese cu valori între 2 și 2048.
La fiecare mutare, jucătorul poate alege să mute toate piesele de pe tablă într-una din cele patru direcții: sus, jos, stânga sau dreapta, cu ajutorul unui joystick. Dacă două piese cu aceeași valoare se ciocnesc, ele se combină într-o singură piesă cu valoarea dublă.
Scopul jocului este de a obține o piesă cu valoarea 2048, iar jocul se termină atunci când nu mai există mutări posibile sau când jucătorul a obținut piesa cu valoarea 2048.

Descriere generală

Jocul se va juca cu ajutorul unui joystick, care va fi conectat la placa de dezvoltare. Există butoane pentru resetarea jocului și pentru oprirea/pornirea muzicii de fundal, care iese din buzzer. Jocul va fi afișat pe un display LCD de 1.3 inch.

Hardware Design

Listă de piese:

  • Modul microcontroler universal Arduino Uno R3
  • Afișaj grafic 128x160px
  • Modul Joystick
  • Modul cu buton
  • Buzzer pasiv

Schematica proiectului

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare: platform.io
  • librării şi surse 3rd-party: Bibliotecile Adafruit_GFX, Adafruit_ST7735

Descrierea functiilor implementate

Rezultate Obţinute

Concluzii

În concluzie, acest proiect a fost o modalitate excelentă de a învăța și de a aplica cunoștințele despre programare, hardware și interacțiunea utilizatorului într-un mediu practic și distractiv.

Download

Jurnal

  • - 4 mai - introducere + componente
  • - 16 mai - hardware design
  • - 26 mai - finalizare proiect