Table of Contents

Remember the Glow

Student: Strîmbeanu Ionela Cristina
Grupa: 331CC

Introducere

Descriere generală

Etapele jocului:

  1. Pe matricea principala de LED-uri se va aprinde un LED.
  2. Pe cele doua matrici secundare de LED-uri se vor forma doua imagini. Matricile sunt conectate serial, miscorand astfel numarul de pini digitali necesari de pe microcontroler.
  3. Prin intermediul a doua butoane, simbolizand DA sau NU, jucatorul trebuie sa raspunda corect la intrebarea: “Cele doua imagini sunt la fel?”
  4. Se repeta pasii anteriori de 5 ori.
  5. Prin intermediul unei matrice de butoane, corespunzatoare LED-urilor de pe matricea principala, jucatorul trebuie sa introduca corect secventa de LED-uri aprinse anterior.
  6. Daca utilizatorul introduce corect secventa de lumini SI a raspuns corect la toate intrebarile referitoare la imagini, inseamna ca a castigat si se vor inalta steagurile victoriei, pe fundalul unei melodii triumfatoare.

Atentie la timp! Nu ai o vesnicie sa te gandesti.

Hardware Design

Schema hardware - realizata in wokwi.com:

Lista piese:

Alegerea pinilor:

Forma initiala hardware:

Forma finala harware:

Proiect final - prezentare:

Software Design

In dezvoltarea si testarea proiectului s-a folosit mediul de dezvoltare Arduino IDE.

Pentru simplitatea controlului pieselor s-au utilizat urmatoarele biblioteci:

Biblioteza ezBuzzer a fost aleasa special pentru a permite redarea unei melodii in fundal, pe tot parcursul jocului. Toate bibliotecile alese ofera functii predefinite care functioneaza corect si sunt usor de utilizat si inteles.

Functionalitati din laboratoare implementate de mana (fara a avea in spate o biblioteca care se ocupa):

Link proiect: Remember_the_Glow

Flow-ul programului:

Exista multiple fisiere .h care contin declararile si initializarile variabilelor corespunzatoare fiecarei componente in parte. Toate functiile au fost implementate intr-un singur fisierul principal (proiect_pm.ino).

Descrierea functiilor implementate:

Descriere loop():

Rezultate Obţinute

Video proiect: Remember the Glow Video

Concluzii

Mereu mi-a placut ideea de harware, de lucrat cu piese si fire, si ma bucur ca am avut oportunitatea de a crea un proiect de la 0, atat din punct de vedere software, cat si hardware.

A fost o provocare. Fiind primul proiect de acest gen, a necesitat multa documentare. Chiar daca tema proiectului ales nu este una foarte complicata, consider ca am reusit sa fac un proiect interesant si, cel mai important, complet functional, intr-un timp limitat.

Inca de la inceput, stiam exact ce vreau sa fac, fiecare pas al proiectului. A necesitat putina cautare pentru a gasi piesele potrivite, astfel incat sa nu imi ingreunez inutil munca. Pe parcursul realizarii jocului am hotarat ca ar fi mai distractiv sa am muzica permanent in fundal. Ideea a evoluat apoi, astfel in proiectul final exista mai multe melodii, cate una pentru fiecare etapa a jocului.

Am pornit de la premisa ca voi folosi breadboard-uri, pentru usurinta, in detrimentul lipirii. Pentru un design mai estetic am hotarat sa folosesc mini breadboard-uri, negre in principal, si am optat pentru ascunderea firelor si a placutei Arduino. Astfel jucatorul este mai concentrat pe joc, si nu pe mediul inconjurator.

Singurul lucru care nu mi-a placut in dezvoltarea acestui proiect a fost faptul ca, lucrand in Arduino IDE, nu am reusit sa folosesc fisiere .c sau .cpp pentru modularizarea codului. Probabil se poate, dar nu am reusit sa fac sa mearga si nici nu mi-am dedicat mult timp pentru a gasi o solutie. Am considerat ca este mai important sa mearga intr-un mod corect si optim decat sa fie impartit in mai multe fisiere.

Download

Arhiva proiect: Remember_the_Glow_arhiva.zip

Jurnal

02.05 - Creare pagina si Introducere

03.04 - Comandare piese

04.05 - Descriere generala si Comandare piese

05.05 - Incepere Hardware si Software (pe parti)

10.05 - Unire piese Hardware intr-un singur proiect

13.05 - Incepere unire Software intr-un singur proiect

16.05 - Harware Design

18.05 - Comandare piese pentru Design Final Estetic Hardware

23.05 - Software Design

26.05 - Completare pagina ocw cu scheme, imagini noi si concluzii

Bibliografie/Resurse