Table of Contents

Minimalist Piano Tiles

Nume: Vasilache Maria-Augusta

Grupa: 331CB

Îndrumător: Cristian Contășel

Introducere

Proiectul are ca finalitate un joc cu doua moduri: Piano Tiles si Nostalgia. Într-o nota mai minimalistă, jocul Piano Tiles se rezumă la sincronizarea apăsării unor butoane cu apariția clapelor pe un display. Pentru a marca finalul unui joc, se vor aprinde niște leduri, ori verde, ori roșu, în funcție de câștig. Nostalgia este un adaos pentru jucător, acesta putând să redea piese vechi românești cu ajutorul unui card SD. Scopul principal al proiectului este de a întoarce în trecut user-ul, fie prin piesele vechi, fie prin jocul foarte popular prin 2014.

Descriere generală

Proiectul va fi realizat cu ajutorul plăcuței Arduino UNO. Având un display și 3 butoane sincronizate, voi realiza jocul propriu-zis, iar câștigul îl voi marca prin ledurile care se vor aprinde verde sau roșu. Câștigul jocului e determinat de apăsarea corectă a butoanelor. Dacă se greșește de 3 ori, se ajunge la pierderea rundei. Redarea muzicii o voi face cu ajutorul unui SD card reader și al unui difuzor. Piesele disponibile pe cardul de memorie vor fi alese în urma unui sondaj de opinie. 'Skip song' va fi realizat cu ajutorul unui buton. Odată ajuns la finalul unei melodii, următoarea se va reda automat, pana la terminarea playlist-ului.

Hardware Design

Lista de componente și rolul lor:

Schema bloc

Schemă electrică

În schema de mai sus am ilustrat conexiunile dintre componente, o prezentare vizuală fiind mai sugestivă. Se pot observa pinii folosiți și cu ce componente sunt legați.

Descriere pini

Toate componentele sunt legate și la VCC și Ground.

Componentele și pinii folosiți:

Merge?

Se poate observa că pe ecranul display-ului este afișat mesajul de început de joc.

Software Design

Inițial, am creat câteva variabile globale și define-uri pentru a fi mai ușoară accesarea lor. Acestea referă pinii conectați la componente, elemente ale jocului și modurile de redare.

Bibliotecile foloiste:

Funcțiile implementate:

Printre programele folosite se numără: Arduino IDE (pentru codare), Fritzing (pentru crearea schemei electrice) si draw.io (pentru crearea schemei bloc).

Rezultate Obţinute

Ca finalitate, s-a obținut un joc simpatic de Piano Tiles, generat random, care permite jucătorului să își pună la încercare atenția și reflexele.

Download

Arhiva conține codul, schemele și un mic demo.

pm_piano_tiles.zip

Jurnal

Bibliografie/Resurse

Resurse Hardware