Table of Contents

Parcare supraetajată cu barieră și lift

Șerban Dragoș-Andrei, 332CB

Introducere

  • Proiectul meu constă într-o parcare supraetajată ce utilizează o barieră controlată prin senzori de obstacole și un lift controlat prin butoane. Senzorii de obstacole sunt folosiți pentru a detecta mașinile atunci când vor să intre sau să iasă din parcare, iar butoanele controlează mișcarea liftului și nivelul la care urcă sau coboară.
  • Scopul proiectului este de a optimiza utilizarea spațiului de parcare. Prin intermediul sistemului de tip elevator, este optimizat spațiul folosit, iar bariera ce se ridică automat ajută la reducerea timpului pentru utilizatorii parcării și contorizează câte mașini sunt prezente în parcare în fiecare moment.
  • Am pornit de la ideea că oamenii folosesc mașina personală din ce în ce mai mult, iar locurile de parcare par să nu fie niciodată suficiente. Așadar, mi-am propus să fac un sistem de parcare automatizat și inteligent, care să fie ușor de utilizat și optim.
  • Acest sistem este util pentru noi deoarece aduce beneficii în ceea ce privește gestionarea locurilor de parcare și a spațiului disponibil pentru acestea, este ușor de folosit și automatizat, aplică concepte și tehnologii moderne pentru a rezolva o problemă importantă a oamenilor și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

Descriere generală

Schemă bloc

  • Senzorii de obstacole IR detectează trecerea unei mașini și se vor folosi întreruperi pentru a permite programului să răspundă imediat. Aceștia se află de o parte și de alta a barierei. Bariera este controlată de un servomotor, iar aceasta se deschide când unul din senzori detectează mișcare.
  • Sistemul elevator este controlat din butoane. Acesta urcă și coboară cu ajutorul unui servomotor. LED-ul are diferite intensități ale luminii în funcție de nivelul unde se află liftul: superior sau inferior (PWM). Cu ajutorul display-ului cu I2C afișez activitatea curentă a parcării: înălțimea la care se află liftul (calculată aproximativ cu ajutorul senzorului ultrasonic) sau câte mașini au intrat în parcare.
  • Ținte de performanță: timpul de reacție al barierei (aceasta se va ridica rapid, în mai puțin de o secundă de la detectarea mașinii), precizia senzorilor de obstacole (mașinile în miniatură sunt detectate la o distanță de aproximativ 5 cm de barieră), acuratețea afișării informațiilor.

Hardware Design

Componente:

  • 1 X Arduino Uno
  • 2 X Senzor IR
  • 1 X Senzor ultrasonic
  • 1 X Servomotor de rotație pozițională
  • 1 X Servomotor de rotație continuă
  • 1 X Display LCD cu I2C
  • 1 X Breadboard
  • 2 X Butoane
  • 1 X LED
  • Fire de legătură + Rezistențe

Schemă electrică:

Software Design

  • mediu de dezvoltare Arduino IDE
  • concepte folosite: GPIO, întreruperi, timere, PWM, I2C
  • biblioteci utilizate: Servo.h (pentru a controla cele două servomotoare), Wire.h (pentru comunicarea I2C), LiquidCrystal_I2C.h (pentru display), PinChangeInterrupt.h (pentru a crea întreruperi pe pinii care nu suportă întreruperi hardware în mod nativ

Funcții implementate:

Rezultate Obţinute

Concluzii

A fost un proiect interesant deoarece am învățat să construiesc un proiect hardware complex utilizând platforma Arduino. Am învățat să utilizez și să integrez diferite tipuri de senzori (IR, ultrasonic) în proiectul meu, să colectez și procesez date, să controlez servomotoare de mai multe tipuri, mi-am îmbunătățit cunoștințele despre întreruperi, PWM, configurarea display-urilor LCD.

Download

Implementarea software a proiectului se află pe GitHub:

https://github.com/DragosSerban/Proiect-PM/blob/main/proiect-pm.ino

Jurnal

Grafic Gant pentru descrierea sarcinilor

Bibliografie/Resurse

Utilizare display LCD și LiquidCrystal_I2C.h:

https://youtu.be/CvqHkXeXN3M?si=i-s5WMKo-jRrLlJO

Estimare distanță cu ajutorul senzorului ultrasonic:

https://www.geeksforgeeks.org/distance-measurement-using-ultrasonic-sensor-and-arduino/

Export to PDF