Table of Contents

Cooler pad de laptop

Alex-Adrian Moldoveanu
333CA

Introducere

Obiectivul acestui proiect constă în modificarea cooling pad pentru laptop, cu niște funcționalități adresate cu control mai mare pentru utilizator.

Ideea a pornit de la îmbunătățirea unui cooler mai vechi pe care îl aveam prin casă nefolosit. Mă deranja faptul că avea un singur nivel de răcire, nu tocmai ideal dacă vrei să fii și economic. De asemenea, m-am gândit că pe lângă un control mai mare pentru răcirea laptopului ar fi bine să existe o perspectivă mai de ansamblu în acest proces. De aici și ideea unui buzzer pentru alegerea modului ales, cât și niște leduri pentru aceeași utilizare. Un LCD va fi existent pentru monitorizarea temperaturii înregistrate.

Fie vorba între noi, rezultatele reale ale unui cooling pad de laptop sunt minime, avantajul major s-ar regăsi mai degrabă în faptul că laptopul e elevat față de nivelul biroului, astfel depunerea de praf ar fi și ea minimă.

Descriere generală

Interacțiunea cu sistemul are loc cu ajutorul unor butoane, care controlează afișarea temperaturii pe LCD, cât și un Buzzer și LEDuri pentru alegerea manuală a modului de răcire a ventilatorului pentru laptop. Culoarea LEDurilor indică treapta aleasă, așa cum se găsește pe unele laptopuri de pe piață. Există totodată și o setare automată de control a ventilatoarelor pentru o răcire optimă și un consum redus de energie.

Hardware Design

Listă de componente:

  • Arduino UNO
  • Cooling pad simplu
  • Ecran LCD 1602 IIC
  • Senzor temperatura LM335
  • Potentiometru B5k
  • Leduri
  • Buzzer
  • Breadboard

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

4 mai 2024: Definitivarea temei proiectului și crearea paginii pe wiki.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF