Table of Contents

Ball in a Maze Puzzle

Introducere

Acest proiect reprezinta implementarea unui joc de tip labirint pe o placuta Arduino Mega 2560. Jucatorul are rolul de a ghida o bila printr-un labirint, folosindu-se de cei 4 senzori de proximitate pe care ii are la dispozitie. Fiecare senzor roteste labirintul intr-o anumita directie, astfel incat bila sa se poata rostogoli.

Ideea acestui proiect mi s-a parut interesanta si parea un joc distractiv de jucat :-D

Descriere generală

Hardware Design

Schema electrica a circuitului este urmatoarea:

Software Design

Mediul de dezvoltare folosit: Arduino IDE Librarii folosite: Servo, New Ping (Instalate direct in IDE)

Descrierea implementarii:

Implementarea consta in verificarea periodica a semnalelor primite de la senzori. Daca unul dintre acestia detecteaza ca jucatorul si-a apropiat mana de el, algoritmul trimite un semnal servomotorului corespunzator si il roteste cu un anumit numar de grade. Functii definite:

Am folosit variabile globale pentru a defini in cod servomotoarele si pentru a retine unghiurile la care acestea se afla, pentru a nu permite jucatorului sa roteasca excesiv labirintul. Am folosit macrouri pentru a tine minte atribuirea pinilor de pe placuta Arduino.

Rezultate Obţinute

Rezultatul obtinut in urma proiectului este un joculet complet functional, pe care utilizatorul il poate controla.

Link catre demo-ul proiectului: https://youtube.com/shorts/4bMITtU0Oek

Poze cu circuitul (fara si cu labirint, respectiv):

Concluzii

Acest proiect mi s-a parut foarte amuzant de facut, si chiar mai greu de implementat decat mi s-a parut initial. Am invatat sa programez pe Arduino si sa folosesc diferite tipuri de senzori si servomotoare. :>

Download

Arhiva cu diagrame/codul sursa pentru proiect:labirint.zip

Jurnal

Am scris chestiile :>

Bibliografie/Resurse

Export to PDF