Table of Contents

Dino Game

Introducere

Jocul Dino pe Arduino:

Descriere generală

Schema bloc

Placa Arduino: Controleaza toate componentele hardware.

Butonul: Trimite semnale catre placa Arduino pentru a controla jocul.

Senzor feedback: Ofera feedback utilizatorului dupa efectuarea unei comenzi (apasarea unui buton).

Ecran LCD: Afișează scorul jocului și alte informații relevante.

Cod Arduino: Controlează interacțiunea dintre componentele hardware și implementează logica jocului.

Biblioteci: Oferă funcții predefinite pentru a facilita programarea.

Hardware Design

Lista de piese:

Schema electrica:

Circuit design:

circuit_design_dino_game.jpeg

Hardware:

componente_dino_game.jpeg

Software Design

Mediul de dezvoltare folosit

Librarii

Cod

  1. definirea constantelor pentru elementele jocului (PLAYER, EMPTY, CACTUS) și pinii pentru LED și buton
  2. definirea caracterelor personalizate pentru LCD: frame dinozaur picior stang, frame dinozaur picior drept, spațiu gol, cactus.
  3. un array world stochează starea lumii jocului (jucător, obstacole, spațiu gol).
    • funcția run() gestionează logica jocului (obstacole, mișcare, coliziuni)
    • funcția update() actualizează starea jocului (scor, verificare game over, animație jucător)
    • variabila state și funcția call_function() gestionează întreruperile butonului (LED, salt)
    • variabila score ține evidența scorului jucătorului
  4. gestionarea logicii in loop() si a apasarii butonului:
    • bucla loop() afișează mesajul de start și așteaptă apăsarea butonului.
    • odată apăsat, se gestionează logica jocului (actualizare, afișare, salt).

Rezultate Obţinute

Apasare buton si saritura

poza_rezultate1.jpeg poza_rezultate2.jpeg

Concluzii

Crearea jocului Dino Game a fost o experiență plăcută și educativă. Este un proiect excelent pentru cei care vor să se familiarizeze cu Arduino și programarea pe placute.

Download

Arhiva poate fi descarcata: aici.

Jurnal

Bibliografie/Resurse

Export to PDF