Table of Contents

Happy Plants

cute-happy-smiling-plant-vector-flat-cartoon-illustration-icon-design-isolated-white-background-plant-pot-houseplant-concept-157216265.jpg

Autor : Popa Stefania
Grupa : 336CB

Introducere

Ideea proiectului a plecat de la o problema de care m-am lovit de multe ori in perioada mea de studentie. Fiind o iubitoare de plante si de natura, de fiecare data cand plecam de acasa ma ingrijoram in privinta ghivecelor mele cu flori, sperand ca acestea sa nu se ofileasca pana ce eu ma voi intoarce.

Proiectul acesta a fost ocazia perfecta de a crea un sistem de ingrijire a plantelor, care sa le ude atunci cand este nevoie, si totodata, care sa afiseze informatiile esentiale despre acestea.

Descriere generala

Pentru implementarea sistemului de ingrijire a plantelor, ma voi folosi de citirea periodica a unui senzor de umiditate din ghiveci. Cand umiditatea va scadea sub un anumit prag, pompa de apa se va activa si va uda planta pana la un nivel de umiditate potrivit. Totodata, va exista si optiunea de udare manuala a plantei, prin apasarea unui buton ce va activa pompa de apa si va uda planta cat timp butonul va fi actionat.

Pentru ca utilizatorul sa poata stii oricand informatiile esentiale despre starea plantei, voi folosi un LCD pentru afisarea umiditatii din momentul curent si un LED care va lumina verde cat timp planta este la o umiditate potrivita (cuprinsa in intervalul acceptat) si albastru in timpul in care planta este udata (pompa trimite apa catre ghiveci).

Schema Bloc:

Hardware Design

Lista de piese:

Schema electrica:

whatsapp_image_2023-05-22_at_15.53.52.jpeg

whatsapp_image_2023-05-23_at_00.59.17.jpeg

whatsapp_image_2023-05-23_at_01.02.42.jpeg

whatsapp_image_2023-05-23_at_01.02.43.jpeg

Dupa cum se poate observa, pentru LED am folosit 3 rezistori, unul pentru fiecare dintre pinii de culoare, pentru a ne asigura ca acesta nu se arde. De asemenea, pentru buton am folosit o rezistenta, pentru a fi siguri ca atunci cand butonul nu este apasat, inputul este conectat ori la 0 ori la 1, deci nu va citi un alt semnal random.

Deoarece pompa de apa nu avea pinii iesiti in afara pentru a putea fi conectata la breadboard, au fost necesare niste operatiuni de lipire.

Software Design

In sectiunea de setup avem functiile ce pregatesc LCD-ul, LED-ul, pompa si butonul pentru a putea lucra cu ele. Mai exact, pornesc interfața serială pentru comunicarea cu ecranul LCD si setez pinii ca fiind de INPUT sau OUTPUT in concordanta cu functionalitatea lor.(daca trebuie sa citeasca vreun semnal, sau sa afiseze unul)

Urmeaza sectiunea helper functions:

Rezultate Obtinute

Prin toate cele prezentate, am reusit implementarea unui sistem de udare al plantelor atat automat, cat si manual, care ne permite sa plecam in vacanta fara griji si care ne face plantele fericite.

Va invit sa priviti demo-ul proiectului:

demo_video_happy_plants.zip

Concluzii

Fiind cam singurul proiect practic din acesti ani de facultate, a fost o experienta foarte interesanta si o ocazie perfecta de a implementa ideea pe care o aveam in minte de mult timp.

Acesta rezolva o problema de care eu personal m-am lovit de nenumarate ori, si anume udarea automata a plantelor, simuland ideea unui ghiveci inteligent, care furnizeaza apa plantei atunci cand umiditatea este prea scazuta sau cand utilizatorul doreste sa porneasca pompa prin apasarea butonului. Singurul lucru de care utilizatorul trebuie sa se ocupe este umplerea recipientului cu apa.

Download

Puteti accesa codul sursa pentru implementarea proiectului aici:

popa_stefania_336cb.zip

Jurnal

Bibliografie/Resurse