Table of Contents

Sistem sunet si lumini

Introducere

Proiectul consta in realizarea unui ansamblu muzical pe fundal de lumini cu ajutorul Arduino Uno. Sistemul porneste odata ce user-ul introduce codul de acces corect. Lumina si muzica pot fi schimbate doar cu trecerea mainii deasupra senzorului de distanta. Viteza melodiilor poate fi reglata cu ajutorul unui potentiometru, iar jocul de lumini va fi afisat pe o Matrice LED.

Ideea de la care am pornit: dorinta de a schimba melodii mult mai usor intr-un playlist, iar melodiile sa fie completate de lumini aferente ritmului. Sistemul este doar implementare minimalista, avand 3 melodii.

Scopul proiectului este de a realiza un joc de muzica si lumini minimalist

Descriere generală

Schema Electrica

Hardware Design

Software Design

Detalii de implementare: In setup() am configurat matricea 8×8 de led-uri folosind functiile din cadrul bibliotecii “LedControl”. Initial, matricea de lumini este dezactivata (apelarea functiilor shutdown si cleardisplay). De asemenea, am configurat pinii utilizati pentru componentele utilizate ( PD2-PD5 : numpad, PD8 : buzzer, PD9 : senzor de distanta).

Loop():Am prelucrat inputul de la numpad: in functie de corectitudinea codului tastat de utilizator, sistemul de sonorizare / alarma va porni. Atunci cand sunt tastate 4 cifre, functia correctCode() verifica corectitudinea codului de access. Daca codul de acces este corect, incepe prima melodie “Tetris party” iar matricea incepe sa lumineze pe rand, consecutiv literele textului “Let's party”. Melodia poate fi schimbata cu simpla trecere a mainii peste senzorul de distanta. Pentru asta am folosit un potentiometru cu ajutorul acestuia se poate regla, rotind, viteza melodiei, valorile se mapeaza pentru a regla viteza intre 0.5xp si 1.5xp). Exista 3 melodii ce pot fi schimbate : Tetris, odetojoy si pink panther. Daca se introduce un cod gresit, este pornita alarma. Pentru a dezactiva alarma, trebuie introdus codul de dezactivare al alarmei : 1, 1, 1, 1.

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Concluzii

Download

pm.zip

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

https://github.com/robsoncouto/arduino-songs/ Export to PDF