Table of Contents

Smart Home

Introducere

Smart Home consta in proiectarea unei machete si implementarea unui setup convenabil pentru o casa, unde toate aparatele sunt controlate de catre diferiti senzori, astfel incat locatarii sa poata beneficia de camere cu diferite functionalitati. Obiectivul acestui proiect este imbunatatirea calitatii vietii locatarilor, eficientizarea utilizarii resurselor energetice, dar si imbunatatirea sigurantei si a securitatii.

Descriere generală

Macheta va fi facuta din carton si va avea mai multe camere cu diferite functionalitati:

Exista 3 camere: Camera Sera, Camera Disco Party si Camera Principala.
In Camera Sera pentru valori mai mici de 30 de grade ventilatorul ramane inactiv, iar atunci cand se depaseste pragul de 30 acesta porneste. Pe ecran sunt afisate valorile de temperatura si umiditate in timp real.
In Camera Disco Party, la atingerea senzorului touch se activeaza LED-ul RGB, oferind astfel atmosfera unei petreceri disco.
In Camera Principala intrarea se face pe baza cartelei de acces. La intrare, pe ecranul 7-segment este afisat numarul de “persoane” care au intrat in incapere, numar care poate fi resetat din buton. Aici exista si un senzor de proximitate, care la detectarea unei “persoane” in apropiere va aprinde un LED.

Hardware Design

Lista de componente:

  1. Arduino UNO
  2. Arduino Mega
  3. Breadboards
  4. 7-segment display
  5. Push Button
  6. LCD display 16×2
  7. Adaptor I2C
  8. Senzor temperatura DHT11
  9. Senzor proximitate HC-SR04
  10. Senzor touch TP223
  11. Ventilator de 5V
  12. RFID card reader RC522
  13. LED
  14. LED RGB
  15. Fire

Software Design

Aplicatia software consta in 2 coduri sursa, pentru fiecare placuta Arduino. Camera tip sera, conectata la Arduino UNO, implementeaza functionalitatea display-ului LCD, a senzorului de temperatura si umiditate si a ventilatorului. Valorile prag pentru senzorul DHT11 pot fi modificate in cod.
Celalalt cod sursa va fi incarcat pe placuta Arduino Mega. Acesta contine camera Disco Party, care implementeaza senzorul touch si LED-ul RGB, si camera principala, care implementeaza intrarea pe baza cartelei de acces, aprinderea/stingerea LED-ului pe baza senzorului de proximitate si afisarea/resetarea numarului de “persoane” aflate in incapere. Butonul produce resetarea acestui counter si functioneaza pe baza intreruperilor.

Camera 1 Camera 2-3

Rezultate Obţinute

In urma realizarii acestui proiect am obtinut o macheta a unei case smart, interactive, menite sa usureze viata locatarilor prin folosirea eficienta a resurselor.

Download

Export to PDF

Bibliografie/Resurse