Table of Contents

X si 0

Introducere

  • Proiectul consta in implementarea jocului X si 0 folosind LED-uri si butoane. Vor fi 9 LED-uri rosii pentru primul jucator si 9 LED-uri verzi pentru al doilea jucator. Se vor aprinde toate LED-urile rosii in cazul in care va castiga primul jucator. Analog pentru al doilea. In caz ca va fi remiza, se vor aprinde ambele tipuri de LED-uri. Voi adauga si un ecran LCD care va anunta cine este castigatorul, sau remiza.
  • Este util pentru a te relaxa in timpul liber.

Descriere generală

  • Schema bloc:

  • Poza cu proiectul:

Hardware Design

Lista componente:
- Placa Arduino MEGA
- 2 Breadboard
- Fire tata-ta
- Fire mama-tata
- 9 LED-uri bicolore
- 9 Butoane
- 18 Rezistente de 1k
- Ecran LCD cu modul I2C

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei:

  • Am folosit libraria LiquidCrystal_I2C.h deoarece am un LCD cu modul I2c.
  • Fiecare LED are o variabila care retine daca este aprins in rosu sau in verde.
  • In variabila ledState retin care jucator este la rand.
  • In functia setup() configurez LCD-ul si initializez LED-urile.
  • Fiecare buton corespunde unui LED anume. In functia loop() verific care jucator este la rand, si aprind LED-ul in culoarea respectiva apasand butonul. Verific daca un jucator a castigat, adica daca s-au aprins 3 LED-uri de aceeasi culoare pe orizontala, verticala sau diagonala. Iar in caz afirmativ, afisez pe LCD “Red Won!” sau “Green Won!”.

Rezultate Obţinute

  • Am obtinut un joc X si 0 pe LED-uri si butoane, care afiseaza castigatorul pe un ecran LCD.

Concluzii

Download

Arhiva: proiectpm_radualexandru_332ca.zip

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Pasi:

  • Am facut lista cu componentele necesare si le-am comandat.
  • Am inceput sa asamblez componentele si am verificat faptul ca acestea functioneaza.
  • Am scris cod pentru a realiza jocul X si 0 pe LED-uri si butoane, care afiseaza castigatorul pe un ecran LCD.
  • Am testat jocul pentru a vedea ca acesta functioneaza ok.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF