Proiectul constă într-un joc simplu de X și 0, realizat pe Arduino UNO, folosind ca display un LCD SPI de 1.8'', iar interacțiunea cu jocul se va permite printr-un joystick.
Rolul acestui proiect este de familiarizare cu Arduino prin implementarea unui joc simplu și cunoscut tuturor.
Jucătorul va vedea pe ecran un careu și semnul X cu care se va putea deplasa între pătrățelele careului cu ajutorul mișcărilor realizate prin joystick. Odată ce se decide unde vrea să își plaseze semnul (X), el va confirma alegerea prin apăsarea joystick-ului. Dacă alegerea este pe o poziție goală, buzzerul va emite un sunet simplu, dar dacă încearcă să pună pe o poziție deja ocupată, buzzerul va scoate un sunet mai intens, iar jucătorul va trebui să facă altă mutare. Acesta va avea ca adversar “computerul”(O), care folosește un algoritm Minimax pentru a decide următoarea mutare a sa.
Descrierea codului aplicației:
Proiectul pentru PM a reprezentat o provocare, dar chiar mi-a plăcut să descopăr ce pot realiza. Partea de hardware nu mi s-a părut complicată, în cadrul acest proiect software-ul era cel ce necesita mai mult timp. Sunt sigură că pot îmbunătăți algoritmul pentru mutările calculatorului și se mai pot adăuga noi feature-uri. Proiectul meu m-a ajutat să mă familiarizez foarte tare cu lucrul cu LCD-ul și constituie un punct de plecare pentru alte aplicații pe care le-aș mai putea realiza pe acesta (lucrul cu LCD-ul și desenarea obiectelor a fost partea care mi-a luat cel mai mult, dar odată ce m-am obișnuit lucrurile au mers repede).