Table of Contents

RoboHand


Autor

Olaru Gabriel Iulian 334CC


Introducere

Am ales ca tema a proiectului realizarea unei maini robotice care sa urmareasca actiunile mainii utilizatorului.


Descriere generala

Utilizatorul va avea in palma o telecomanda cu 4 butoane, una pentru fiecare deget cu exceptiua degetului opozant. Prin flexarea degetelor acesta va apasa butonul si va trimite o comanda mainii robotice care va flexa la randul ei degetul indicat de utilizator. Cand utilizatorul va ridica degetul de pe buton (si nu va mai fi flexat) si degetul mainii robotice se va relaxa.

Schema Bloc


Hardware Design

Lista piese:

In implementarea proiectului s-au folosit 2 placi arduino uno, ce comunica prin protocolul I2C astfel:

Pentru comunicarea dintre cele doua placi Arduino a fost ales protocolul I2C deoarece permite adaugarea foarte usoara a mai multor brate mecanice ce pot fi controlate de aceeasi manusa, in cazul unei viitoare expansiuni.

Cele 4 butoane servesc la captarea inputului utilizatorului. Atunci cand acesta flexeaza degetul va apasa un buton. In revers, cand degetul nu va mai fi flexat, butonul nu va mai fi apasat.

Cele 4 servomotoare servesc la controlul fexiei degetelor mainii robotice.

Schema Electrica


Software Design

Software-ul este descris din doua perspective: master respectiv worker.

Master (Manusa):

Worker (Mana Robotica):

Implementarea este una eficienta, cu putine delay-uri, fiind bazata pe intreruperi si pe trimiterea de mesaje strict necesare intre master si worker, fara congestia canalului de comunicare.


Rezultate obtinute

Toate functionalitatile prezentate au fost implementate, rezultand intr-un proiect interesant, usor de extins pe viitor. Functionalitatile sunt demonstrate in videoclipul din link-ul de mai jos.

https://www.youtube.com/watch?v=H2pjVKa9vBY


Concluzii

Implementarea proiectului a fost interesanta, imbinand atat programarea software si design-ul de circuite electrice cat si partea mecanica necesara constructiei mainii. Proiectul m-a ajutat de asemenea sa aprofunndez cunostintele dobandite pe parcursul cursului de PM, folosindu-se de concepte din majoritatea laboratoarelor:

Rezultatul este un proiect interesant, la care imi va face placere sa revin pentru a adauga functionalitati noi si pentru a-l extinde.


Download


Jurnal


Bibliografie/ Resurse