X & 0
Autor
Introducere
Acest proiect reprezinta implementarea unui joc de X si 0 intre 2 jucatori.
Scopul proiectului este de a afisa pe un ecran LCD toate mutarile jucatorilor, acestea fiind facute din butoane.
Descriere generala
Schema bloc
Functionalitate
Jocul porneste de la apasarea unei taste urmand ca jucatorii sa foloseasca tastele de la 1-9 pentru a alege casutele unde sa faca urmatoarea mutare. La finalul fiecarei runde va fi afisat castigatorul/egalitate si de asemenea punctajele celor 2 jucatori de la inceputul jocului pana in acel moment, cu posibilitatea de a reincepe jocul si de a reseta punctajele oricand.
Hardware Design
Lista de piese
Tip piesa | Nr. piese |
Placuta Arduino UNO R3 | 1 |
Cablu USB A-B | 1 |
Modul LCD SPI 128×160 | 1 |
Tastatura matriciala 4×3 | 1 |
Fire tata-tata | 7 |
Schema Electrica
Software Design
Medii de dezvoltare
Arduino IDE - scrierea/verificarea codului
Tinkercad - schema electrica
lunapic - editare componente schema electrica
app.diagrams.net - schema bloc
Biblioteci
Functii
fill_screen_test() - coloreaza ecranul in diferite culori marcand pornirea jocului
winner() - afla care este castigatorul, il afiseaza, calculeaza scorul dupa fiecare meci si il afiseaza
start() - seteaza ecranul negru inainte de fiecare meci
text_test() - afiseaza mesaje de inceput pentru a clarifica ordinea jucatorilor
setup() - nu face nimic
loop() - este implementata logica jocului
Rezultate Obţinute
Concluzii
Consider ca acest proiect m-a ajutat cu familiarizarea lucrului cu arduino + lcd + butoane si mi-a antrenat gandirea logica.
Jurnal
25 Aprilie: Alegerea temei
24 Aprilie: Schema bloc
31 Mai - 1 iunie: realizarea codului
3 iunie : Schema electrica, Video demonstratie, Finalizare proiect
Bibliografie/Resurse