Table of Contents

Snake

Autor

Apostol Alexandra-Simona

Introducere

Proiectul de faţă are drept scop implementarea jocului Snake pe un LCD grafic. Aceasta este varianta clasică a jocului, şarpele fiind controlat prin intermediul a 4 butoane ce specifică direcţia (sus, jos, stânga, dreapta).

Jocul este de tip single player şi presupune direcţionarea şarpelui astfel încât să consume hrana ce va apărea random pe ecran. În funcţie de cât de mult este hrănit, acesta va creşte, jocul terminându-se în momentul în care șarpele își va atinge cu capul orice altă parte a corpului.

Scopul acestui proiect este de a pune în practică noţiunile însuşite în cadrul cursului de Proiectare cu Microprocesoare. Mi-am ales pentru început acest proiect de dificultate medie pentru a înţelege mai bine şi a putea duce până la capăt implementarea sa, oferindu-mi astfel un punct de plecare pentru viitoarele proiecte mult mai complexe pe care doresc să le realizez.

Descriere generală

Jucătorul va controla mişcările şarpelui folosind butoanele menţionate mai sus, iar jocul va fi afişat pe un ecran LCD.

Hardware Design

Listă de piese

Schema electrică

Software Design

În cadrul proiectului meu am folosit un LCD Nokia 5110. Pentru acesta am nevoie de biblioteca corespunzătoare, iar linkul de unde am obţinut-o poate fi găsit în secţiunea de resurse.

În partea de cod am creat logica jocului. Fişierul păstrează informaţia pentru fiecare punct din hartă, prin funcţiile implementate( funcţia care iniţializează harta jocului sau cea care creează şarpele). De fiecare dată când şarpele mănâncă ceva, se va genera o altă celulă de mâncare, verificând să nu fie ocupată de şarpe.

Rezultate obţinute

Mai jos se regăsesc câteva imagini cu toate piesele asamblate ce intră în componența proiectului.

Concluzii

Mi-a făcut plăcere să lucrez la acest proiect, chiar dacă nu am reuşit să-l finalizez. A fost o încercare destul de grea deoarece a trebuit să concep de la zero ceva complet diferit faţă de ceea ce am lucrat până acum, atât parte hardaware, cât şi software. Cu toate acestea, sunt fericită că am adus proiectul în stadiul de faţă şi că nu m-am dat bătută.

Download

331ca_apostolalexandrasimona_pm2019.zip

Jurnal

Bibliografie/Resurse