Table of Contents

Adina-Ştefania BUDRIGĂ (78490) - 💣 Bomberman 💣

Autorul poate fi contactat la adresa: stefaniabudriga@gmail.com

Introducere

Proiectul este o implementare a jocului Bomberman pe care îmi plăcea foarte mult să îl joc când eram mai mică. Este un joc strategic, two-player, ce presupune eliminarea adversarului prin plasarea unor bombe în calea sa.

Fiecare jucător are la dispoziție un număr nelimitat de bombe, doar că pot pune pe ecran o singură bombă la un moment dat, ce explodează după un anumit timp.

Utilitatea lui este aceea de amuzament: între două teme pentru facultate, mai joc un bomberman cu prietenii mei :-D

Descriere generală

Vor exista câte 5 butoane pentru fiecare jucător (4 pentru deplasare și unul folosit pentru montarea unei bombe), iar jocul se va putea urmări prin intermediul LCD-ului colorat. Am ales să fac implementarea prin intermediul butoanelor și nu joystick-uri din motive de familiaritate (vreau să mă folosesc mai mult de ce am lucrat la laborator) și economice ;-)

În labirint există mai multe tipuri de bombe pe care le pot lua jucătorii și care nu explodează, ci doar le aduc (sau nu!) beneficii. Acestea apar pe ecran la intervale regulate de timp, fiind generate aleatoriu. Fiecare jucător pornește cu 3 vieți.

Partea amuzantă a acestui joc este faptul că bomberman-ii se pot sinucide dacă își pun bombele prost și se află în raza de acțiune a acestora. La final (când expiră runda de joc sau moare un jucător) câștigă jucătorul cu cele mai multe vieți rămase.

Hardware Design

Listă de piese:

Schema electrică:

Software Design

Ca jocul să vină cu cât mai multe funcționalități, vor exista patru tipuri de power-ups pentru bombe:

Și două tipuri de power-downs:

Alte observații

Stretch goals

Rezultate Obţinute

Concluzii

Mi-a plăcut să lucrez la acest proiect :-D Am învățat multe lucruri noi (în special la partea de hardware unde lucrurile chiar au mers surprinzător de bine - lipirea componentelor, a butoanelor, conectarea LCD-ului / buzzerului).

Download

332ca_budrigaadinastefania_proiectpm.zip

Jurnal

12 aprilie. Am ales tema proiectului și primit ACK din partea asistentului cum că ar fi făcubil și de către mine :-D

20 aprilie. Submitere milestone 1. Am detaliat puțin mai mult ceea ce vreau să fac.

27 aprilie - 3 mai. Lipirea pieselor pe placa de bază (rezistențe, led-uri, diode, etc).

5 mai. Submitere milestone 2. Am încărcat schema electrică pe pagina proiectului.

17 mai. Conectare LCD la plăcuță: am avut nevoie de un translator de nivel.

18 mai. Realizarea plăcilor de test (am descoperit într-un final că 10 butoane nu îmi încap pe o plăcuță mică de test :-? ⇒ a trebuit să fac rost de încă una): lipire butoane, fire de breadboard.

21 mai. Realizarea meniului, desenare caractere/bombe, implementare nivelurilor de joc (Easy - fără obstacole, potrivit pentru ca user-ul să se obișnuiască cu jocul și funcționalitățile lui; Medium - cu obstacole).

23 mai. Submitere milestone 3. Am încărcat documentația provizorie.

24 mai. Am conectat buzzer-ul, încărcat arhiva pe wiki și finalizat pagina de proiect.

Bibliografie/Resurse

Bibliotecă Eagle pentru ATMega324

Bibliotecă Eagle pentru butoane/ground/VCC

Bibliotecă LCD