Table of Contents

Andrei SIMION-CONSTANTINESCU (66916) - Snake Game on LCD

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul presupune implementarea clasicului joc Snake pe un LCD grafic.

Jucătorul este reprezentat de un șarpe aflat inițial în mijlocul ecranului, desenat printr-un număr redus de pixeli. Dimensiunea șarpelui crește pe măsură ce consumă unități de hrană, plasate aleator pe ecran. Cu cât șarpele este mai mare, cu atât scorul acumulat de jucător crește. Jocul se termină atunci când ori șarpele își atinge propriul corp, ori se lovește de un obstacol, pe ecran afisându-se scorul.

Pe măsură ce jucătorul avansează, dificultatea va crește atât prin mărirea vitezei de deplasare, cât și prin apariția unor obstacole.

Totodată, va exista posibilitatea de a selecta prin butoane dintr-un meniu cu 3 intrări:

Cele mai bune scoruri vor fi salvate într-un clasament, care va putea fi vizualizat ulterior.

Scop

Implementarea unui joc clasic, care să permită utilizatorului să se distreze și să se relaxeze.

Ideea de la care am pornit

M-am gândit să realizez un joc clasic, care se găsea pe majoritatea telefoanelor mai vechi, în special cele Nokia, a căror versiune de Snake o consider un reper în implementare.

Utilitate

Personal acest proiect îmi va fi util sper a fi introdus în lumea dispozitivelor embedded, fiind pentru prima dată în facultate când vom construi un aparat concret. Pentru ceilalți este o oportunitate de a-și aduce aminte cu nostalgie de frumusețea acestui joc.

Descriere generală

Schemă bloc

Mod de interacțiune

Utilizatorul poate mișca șarpele prin intermediul a 4 butoane: UP, DOWN, LEFT, RIGHT. Totodată, se poate deplasa prin meniul jocului și poate selecta o opțiune folosind alte 3 butoane: MENU_UP, MENU_DOWN, MENU_SELECT. Jocul este afișat pe un LCD.

Hardware Design

Listă de piese

  1. microcontroller - ATmega324
  2. LCD Display Nokia 5110
  3. butoane de tip push button
  4. rezistențe
  5. conectori de tip mama-mama
  6. plăcută de test
  7. barete de pini
  8. placă de bază

Placă de bază

Schemă electrică

Software Design

Medii de dezvoltare

Rezultate Obţinute

Concluzii

Am invatat destul de multe cu ocazia acestui proiect, mai ales pe zona hardware, de care aveam o oarecare teama. Pretul componentelor a fost rezonabil, insa unele se gasesc destul de greu, mai ales daca lasi cumpararea lor pe ultima suta. LCD-ul Nokia este usor de folosit si foarte potrivit pentru acest joc.

Download

Gitlab link: master

Arhiva_cod

Jurnal

Etape

Bibliografie/Resurse

Documentația în format PDF