Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Jocul ce il voi realiza este bine cunoscutul Snake. Elementele de noutate aduse clasicului joc sunt reprezentate de obstacole in calea sarpelui si aparitia unor bonusuri ce vor permite cresterea sarpelui cu o dimensiune mai mare decat cea normala, dimensiune ce normal se modifica prin mancarea fructelor. Prin aceste lucruri gradul de dificultate va fi sporit. Ca si in cazul jocului clasic, jocul se va termina odata ce sarpele s-a lovit de el insusi, de pereti sau obstacolele aparute in calea sa. Scopul ca in cazul oricarui alt joc este de a aduce un moment de relaxare in viata utilizatorului.
Utilizatorul va interactiona cu dispozitivul prin intermediul a 4 butoane care vor trimite datele la ATMega324: deplasare dreapta, deplasare stanga, deplasare sus si deplasare jos. Microcontrolerul ATMega324 va prelua informatii de la butoane pentru a misca sarpele pe ecranul LCD. Aceste informatii vor fi folosite pentru a afla pozitia curenta si a afisa informatia corespunzatoare pe ecranul LCD.
Lista piese :
Nume | Numar bucati | Distribuitor |
---|---|---|
Placa de baza PM 2017 | 1 | Echipa PM |
Pachet 5V - 3.3V | 1 | Echipa PM |
Butoane | 4 | Optimus Digital |
Fire mama-mama | 2 | Optimus Digital |
Display LCD | 1 | Optimus Digital |
Placa de test | 1 | Optimus Digital |
Cablu USB AM la BM | 1 | Optimus Digital |
Header de pini | 1 | Optimus Digital |
Schema electrica :
Mediul de dezvoltare software a fost Programmer's Notepad cu WinAVR. Codul a fost incarcat pe microcontroller cu HIDBootFlash.exe. Bibliotecile folosite sunt gfx.h si lcd.h .
Detalii implementare
Intr-un vector retin pozitia fiecarui pixel ce alcatuieste sarpele. Pe masura ce sarpele se deplaseaza valorile sunt actualizate. La fiecare pas se verifica coliziunile cu peretii si mancarea, se updateaza pozitia sarpelui si se redeseneasa totul.
Componenta | Rezultat |
---|---|
Hardware | |
Placa de baza | Complet ✔ |
Conectare LCD la microcontroller | Complet ✔ |
Conectare butoane la microcontroller | Complet ✔ |
Software | |
Afisare sarpe pe display | Complet ✔ |
Deplasare sarpe pe display | Complet ✔ |
Afisare obstacole pe display | Complet ✔ |
Afisare power-ups pe display | Complet ✔ |
Proiectul este terminat. A fost implementata partea hardware cat partea software.
Partea hardware a fost cea mai interesanta parte. Am invatat niste chestii noi, nu am mai lipit pana acum si a fost o experienta placuta. A fost un proiect interesant si sper sa mai construiesc pe viitor diferite dispozitive.
5 mai 2017:
12 mai 2017:
19 mai 2017:
Resurse software
Laboratoare PM .
Resurse hardware
Datasheet ATMega324
GFX Library
LCD