Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul implementeaza un joc de X si 0, folosing leduri bicolore, pe un plan de 9×9. Fiecare jucator are asociat o culoare si trebuie sa castige 3 casute de 3×3 in linie pentru a castiga jocul. Regulile jocului se pot gasi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_tic-tac-toe
→ Ce face proiectul?
Proiectul consta in reproducerea jocului de ultimate tic-tac-toe pe o placuta, precum poate fi jucat aici: http://ultimatetictactoe.creativitygames.net/ Jocul va avea doua moduri disponibile care pot fi selectate la inceput: multiplayer in care vor juca doi jucatori, si single player in care un singur jucator va juca impotriva unui bot implementat pe placuta.
(2) Jocul va avea 2 protagonisti: Fiecare jucator isi va alege o culoare a led-ului pe care o va folosi.
(3) Led-urile se vor aprinde in functie de fiecare jucator pentru a reflecta starea jocului.
(4) Pentru a muta alternativ pe matricea de led-uri, se vor utiliza 4 butoane de selectie(sus, jos, stanga, dreapta) ce vor simula deplasarea pe linii si pe coloane.
(5) Pentru aprinderea led-ului dorit se va folosi un buton de acceptare a selectiei. Urmand apoi sa fie randul oponentului.
(6) Odata ce a fost pus un X sau un 0 intr-una din casutele de 3×3, celalalt jucator va putea muta doar intr-o casuta de 3×3 reprezentata de locul unde a mutat jucatorul anterior. Exceptie face cazul cand acea casuta a fost deja ocupata, caz in care va putea muta oriunde in matricea mare de 9×9.
(7) Cand o casuta de 3×3 este castigata de unul dintre jucatori, acesta va aprinde toate led-urile corespunzatoare jucatorului care a castigat-o.
(8) Jocul se termina atunci cand unul din jucatori obtine 3 casute de 3×3 pe o linie, coloana sau diagonal. Acest lucru va fi semnalizat de aprinderea tuturor led-urilor de pe matricea 9×9 in culoarea jucatorului castigator.
(9) In caz ca nici unul dintre jucatori nu mai are loc unde sa puna, jocul se va incheia in remiza.
→ Care este scopul proiectului ?
Implementarea unui joc de ultimate tic-tac-toe care sa nu necesite folosirea de hartie si pix, si in care jucatorii sa nu trebuiasca sa tina minte constant ultima mutare a adversarului.
→ De la ce idee am pornit ?
Am pornit de la un proiect pe care l-am avut la Proiectarea Algoritmilor. Plecand initial de la idea unui X si 0 simplu, m-am gandit ca ar fi mult mai palpitant daca as implementa un joc de X si 0 de dimensiune 9×9 care solicita mult mai multa gandire si strategie pentru a putea fii castigat.
→ Ce utilitate are pentru utilizatori, dar pentru mine ?
Pentru mine acest proiect are rolul de a ma familiariza cu dezvoltarea jocurilor pe o placuta. Pentru utilizatori acest proiect are rolul de a se interesa de acesta forma mai avansata a jocului de X si 0, si de a dezbate noi strategii de joc pentru castigarea acestuia.
→ Lista piese
NUME COMPONENTA | CANTITATE |
---|---|
Led-uri bicolore | 81 |
Butoane | 5 |
Rezistente | 18 |
Placa de baza | 1 |
Placa de test | 1 |
Fir pentru conectarea placilor | 1 |
Schema electrica realizata in Eagle: schema_proiect.sch
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2017:avoinescu:dumitru_alin.