Table of Contents

Alexandru BULIGA - "X si 0" (3x3)

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul presupune crearea jocului X si 0 (tic tac toe) folosind o matrice 3×3 de leduri colorate pentru afisare si butoane pentru a prelua inputul jucatorilor.

Descriere generală

Hardware Design

Scurta descriere:

In implementarea acestui joc am dorit sa folosesc 9 butoane, cate unul situat in apropierea fiecarui din cele 9 leduri. Am facut acest lucru pentru a facilita gameplay-ul jucatorilor.

Lista de piese:

- placuta PM2014 - 30 de lei (aproximativ)

- placuta de test de dimensiunea celei de PM - 6 lei

- 9 leduri bicolore - 9 x 1.3 lei

- 9 butoane - 9 x 0.5 lei

- 3 rezistente 0.1 K - 0.3 lei

- 1 bareta de 40 de pini - 2 lei

- 30 de cabluri mama-mama - 30 x 0.85 lei

- 4 metri de cablu de legatura - 4 x 0.7 lei

Schema Electrica:

Software Design

Scurta descriere:

Proiectul presupune crearea jocului X si 0 (Tic tac toe) folosind o matrice 3×3 de leduri colorate.

Asa cum am mentionat anterior, pentru a imbunatati experienta utilizatorilor am ales sa atasez fiecaruia dintre cele 9 leduri cate un buton. Evident, acesta se va aprinde in functie de randul adversarului (verde sau rosu).

Jocul incepe mereu cu randul jucatorului verde. Acesta isi alege casuta apasand un buton, urmand randul jucatorului rosu. Acestuia ii trece randul cand apasa pe un buton al carui led nu a fost aprins pana acum.

Jocul continua pana cand unul din jucatori obtine victoria, moment in care linia, coloana sau diagonala castigatoare se aprind intermitent in culorile playerului invingator. Daca se termina la egalitate, toate ledurile se sting.

Jocul poate fi luat de la capat prin apasarea butonului de reset de pe placuta principala.

Tool-uri utilizate:

Am folosit Programmer's Notepad (pentru dezvoltare) alaturi de win-avr (pentru compilare).

Rezultate Obţinute

Asa cum se poate observa si din imagini, am reusit sa duc la bun sfarsit proiectul.

Pot spune ca mi-a placut sa lucrez la acest proiect care, desi pare unul facil, consuma foarte mult timp la partea de hardware.

Concluzii

Am invatat foarte multe lucruri lucrand la acest proiect, chiar daca a fost si cauza multor nervi.

Ii sfatuiesc pe cei din anii viitori sa se decida cat de devreme posibil asupra ideii si sa inceapa cat mai din timp posibil.

Aceasta este printre putinele ocazii avute in facultate de a crea un produs fizic cap - coada care sa aiba si o utilitate. In consecinta, ar fi pacat sa nu incercati tot posibilul pentru a il realiza.

Download

Am atasat arhiva cu partea de software implementata de mine si cu schema electrica utilizata.

alexandru_buliga_pm_2014.zip

Jurnal

Bibliografie/Resurse

http://cs.curs.pub.ro/wiki/pm/