Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Battleship (sau Battleships sau Sea Battle) e un joc de ghicit facut pentru doi jucatori. Se joaca folosind o bucata de hartie si una de creion. Dateaza din Primul Razboi Mondial. In 1930 a fost publicat de diverse companii si a aparut ca boardgame in 1967.
Cum se joaca?
Se joaca pe patru seturi de grid-uri, doua pentru fiecare jucator. Gridurile au aceeasi dimensiune (10×10) si csunt identificate dupa litera si numar. Pe una din grid-uri jucatorul seteaza navele si tine un log al loviturilor adversarului. Pe cea de-a doua va tine un log al loviturilor intreprinse de el.
Inainte sa inceapa jocul, fiecare jucator isi aranjeaza navele fara ca celalalt sa stie pe grid-ul primar. Fiecare nava ocupa un numar consecitiv de patratele pe grid, aranjat fie vertical, fie orizontal. Numarul de patratele care formeaza o nava este determinat de tipul navei. Navele nu se pot suprapune (adica o singura nava poate ocupa un singur patratel din grid). Fiecare jucator are voie sa plaseze pe grid acelasi numar de nave (care depinde de reguli).
Conform versiunii lui Milton Bradley, navele sunt urmatoarele:
Tip de nava | Dimensiune |
---|---|
Aircraft carrier | 5 |
Battleship | 4 |
Submarine | 3 |
Destroyer | 3 |
Patrol Boat | 2 |
Dupa ce navele au fost pozitionate, jocul se desfasoara in runde. In fiecare runda, fiecare player anunta patratelul pe care-l va lovi. Oponentul va spune daca patratelul target-at face parte dintr-o nava. Daca da, atunci va anunta ca este lovit si va marca patratelul corespunzator pe grid-ul sau. Atacantul va tine un log in ceea ce priveste “hit”-urile si “miss”-urile.
Dupa ce toate patratelele au fost nimerite se scufunda nava. Daca toate navele au fost nimerite, s-a terminat jocul.
Schema bloc
Lista piese
Piese | Număr | Preț | Sursa |
---|---|---|---|
LCD 2×16 | 1 | 44 lei | www.robofun.ro |
Butoane | 5 | 1 leu | www.robofun.ro |
Placa test | 1 | 9 lei | www.robofun.ro |
Bareta 40 de pini mama | 2 | 5 lei | www.robofun.ro |
Cablu Panglica | 1 | 1 leu | www.robofun.ro |
Plăcuța PM2014 | 1 | PM lab |
Schema electrica
Partea cea mai complicata a fost construirea efectiva a hardware-ului. Desi s-a dovedit un task dificil, am reusit sa ma bucur de experienta oferita. Placutiada a fost un moment cheie in dezvoltarea proiectului intrucat am luat contact cu mai multi entuziasti din echipa de PM. De asemenea, am reusit sa mai prind o fereastra, doua, in timpul week-endului in care am mai lipit la proiect sub indrumarea asistentului Ioan Deaconu. Din cauza unor deficitati hardware nu am reusit sa implementez software tot ce mi-am dorit, dar m-am bucurat de fiecare etapa a proiectului.