Table of Contents

Marius - Eduard COJOCEA - Nume proiect

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Pentru proiect voi implementa un joc text based, in care jucatorul va trebui sa rezolve diverse ghicitori (de exemplu sa isi dea seama unde se afla o bomba si cum o poate dezamorsa primind informatii sub forma de text despre mediul in care se desfasoara actiunea).

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • Jucatorul alege o misiune dintre cele puse la dispozitie, cu ajutorul unor butoane (sus,jos,ok,cancel)
  • Scopul jocului este acela de a rezolva diverse puzzle-uri, alegand dintre optiunile puse la dispozitie pentru fiecare eveniment in parte
  • Ideea mi-a venit aducandu-mi aminte de primele jocuri text based, care erau foarte fascinante datorita faptului ca descriau o lume pe care jucatorul si-o putea imagina cum dorea el. Astfel, jocurile nu aveau nevoie de interfata grafica, ci stimulau imaginatia jucatorului.
  • Jocul este distractiv si in acelasi timp stimuleaza capacitatile de rezolvare de probleme.

Descriere generală

La inceput jucatorul va trebui sa aleaga o misiune dintr-o lista pusa la dispozitie prin intermediul LCD-ului. El va parcurge lista cu ajutorul a 2 butoane (sus/jos) si va putea alege o misiune cu ajutorul unui alt buton (ok). Apoi ucontroller-ul va citi datele corespunzatoare misiunii de pe un card SD. Dupa ce au fost citite datele, misiunea incepe, ecranul LCD afisand detaliile misiunii. Jucatorul va primi o descriere a misiunii, a obiectelor din jurul sau raportate la pozitia sa curenta si eventual scopul ce trebuie indeplinit. Apoi va primi o lista de alegeri dintre care va trebui sa aleaga una. Apoi va primi un nou set de date si o noua lista de posibile actiuni. Acesti pasi se vor repeta pana cand jucatorul castiga sau pierde.

Hardware Design

Cititorul de carduri l-am pus ca in laboratorul 5

Lista de piese:

1. 2xEcran LCD 16×2 (initial am avut 20×2) pret: 2x20lei + 85 lei (ecranul 20×2) total: 125lei

2.Keypad 4×4 pret: 15lei total: 15lei

3.Cititor de carduri pret: 11 lei total: 11 lei

Am avut 3 display-uri lcd deoarece cel de 20×2 a fost pierdut, iar unul dintre cele 16×2 s-a ars.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

In ciuda unui numar foarte mare de contacte proaste (cele mai multe au aparut la legaturile dintre microprocesor si soclu) am reusit sa fac un program functional. Pe ecran vor aparea niste informatii, iar jucatorul va fi pus sa aleaga, prin intermediul keypad-ului, intre niste optiuni care ii sunt puse la dispozitie. Din pacate nu am reusit sa folosesc si cititorul de carduri, misiunile fiind astfel salvate in interiorul codului.

Concluzii

A fost o experienta placuta. Am desfasurat activitatile corespunzatoare proiectului cu entuaziasm, fiind dornic de a obtine un produs cat mai bun. Totusi cunostintele mele modeste in domeniul electronicii mi-au pus mereu piedici, ingreunand munca la partea hardware. De asemenea, incidentul care s-a intamplat pe 20 mai (pierderea placutei) a facut realizarea proiectului aproape imposibila, dar datorita cumnatului meu care mi-a oferit toate instrumentele necesare si m-a indrumat, am reusit sa realizez placuta din nou de la 0 in 2 zile. Imi pare rau ca nu am reusit sa folosesc cititorul de carduri si ca nu am reusit sa fac un adevarat adventure text game asa cum imi doream, in parte si din cauza display-ului limitat.

Download

Arhiva cu jocul adventure.zip

Jurnal

15 aprilie → am reusit sa achizitionez toate componentele necesare placii de baza

27 aprilie → am terminat de lipit placa de baza

14 mai → am reusit sa achizitionez toate componentele necesare in afara placii de baza

17 mai → am terminat de lipit toate componentele

18 mai → am implementat un cod de test pe placuta

20 mai → pierdut placuta

21-22 mai → refacerea placutei de la 0 (si reachizitionarea componentelor cu exceptia microprocesorului, deoarece nu l-am gasit in timp util)

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.