Table of Contents

Hoaghe Radu - Joc pe ecran LCD Nokia 3310

Autorul poate fi contactat la adresa: raduhoaghe@gmail.com

Introducere

Ce face?

In cadrul proiectului am ales sa realizez jocul Snake care va fi afisat pe un ecran Nokia 3310. Acest joc a fost creat acum mai bine de 40 de ani si inca este un joc popular. In cadrul acestuia jucatorul controleaza un sarpe afisat pe ecran, iar scopul sau este sa realizeze un scor cat mai mare acumuland bonusuri. De fiecare data cand sarpele ajunge la bonus dimensiunea acestuia creste cu o unitate; astfel pe masura ce acesta creste, sarpele devine din ce in ce mai greu de controlat. Pentru a schimba directia sarpelui jucatorul are la dispozitie 4 butoane.

Descriere generala

Schema bloc

proiect_pm_raduhoaghe.jpg

Hardware design

Lista piese

Schema electrica

Software design

Am ales sa implementez jocul in mediul de programare WinAvr, iar pentru programarea placutei am folosit bootloader-ul de pe site. De asemenea am folosit pentru ecranul LCD biblioteca de la QuantumTorque, care ofera multe functii deja implementate pentru lucrul cu ecranul Nokia 3310.

Algoritmul pe care am incercat sa il implementez este destul de clar. Initial se creeaza toate obiectele pe ecran (sarpe, bonus) si apoi intr-o bucla sarpele va incepe sa se miste pe o directie data. In cazul in care jucatorul apasa pe un buton, directia sarpelui va fi schimbata, iar in cazul in care sarpele gaseste bonusul va mai apare un alt bonus pe ecran. In cazul in care sarpele se loveste de margini sau se loveste de el insusi atunci jucatorul pierde o viata, iar in cazul in care nu mai are vieti disponibile se afiseaza Game Over.

Rezultate obtinute

Din pacate nu am reusit sa duc algoritmul pana la capat deoarece am intampinat dificultati la afisarea unui pixel pe ecran, deoarece biblioteca care am folosit-o punea numai caractere pe ecran, nu si pixeli. De asemenea am mai intalnit multe alte probleme pe parcurs mai ales la partea hardware, insa intr-un final aceasta functioneaza bine.

20140523_040559.jpg 20140523_040609.jpg 20140523_040621.jpg

Concluzii

Un proiect foarte interesant, dupa parerea mea cel mai interesant de pana acum. Am invatat foarte multe din el mai ales pe partea hardware, chiar daca nu am reusit sa il duc la final.

Recomand sa nu cumparati diode Zener de la Electrotech de pe Maica Domnului (deoarece nu merg).

Lipitul ecranului LCD a fost de departe cel mai greu lucru de realizat in cadrul acestui proiect. Recomand ca acest lucru sa fie facut cu o saptamana inainte de termenul final, neaparat de un asistent (ma refer la lipirea pinilor), deoarece eu l-am lipit cu 2 zile inainte si initial a mers dupa care s-a ars datorita tensiunii prea mari de alimentare. Bineinteles ca m-am trezit in situatia ca mai sunt cateva ore pana la predare si eu nu mai aveam un LCD functional.

De asemenea recomand sa nu folositi diode pentru alimentarea de 3.3V. Am avut probleme si din cauza acestui aspect deoarece am presupus ca 2 diode sunt suficiente pentru a transforma 5V in 3.3V. Aceasta presupunere a dus la arderea primului ecran LCD. Am aflat acest lucru de abia dupa ce am verificat tensiunea de alimentare a LCD-ului cu un multimetru si am fost uimit sa observ ca aceasta era undeva pe la 4.6V. Recomand folosirea regulatorului de tensiune BA033 (eu nu am mai gasit pe nicaieri si am fost nevoit sa folosesc diode).

Jurnal

1. Achizitionare componente etapa 1

2. Lipire componente etapa 1

3. Schimbare diode Zener

4. Finalizare etapa 1

5. Achizitionare componente etapa 2

6. Lipire componente etapa 2

7. Inceperea realizarii partii software a proiectului

8. Arderea LCD-ului Nokia

9. Achizitionarea unui nou LCD Nokia

10. Lipirea noului LCD pe placa

11. Finalizare hardware

Download

snake_radu_hoaghe.zip

Bibliografie

37