Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul consta in implementarea jocului de PONG ce simuleaza un joc de tenis de masa. In acesta 2 persoane au ca scop obtinerea unui punctaj cat mai mare prin lovirea cu mingea a zonei neacoperite de adversar. Acoperirea zonei de face cu o paleta (o linie verticala) care poate trebuie miscata in sus si in jos pentru a nu lasa mingea sa iasa in afara terenului.
Am folosit biblioteca de LCD recomandata la laborator, care a trebuit modificata pentru a creea caracterele urmatoare:
- | - linie pe partea stanga ( pentru Player 1)
- | - linie pe partea dreapta ( pentru Player 2)
- . - bila de pong.
Modificarile au fost realizate in fisierul font6x8.h, unde erau definite celelalte caractere. Un caracter era format din 8 linii si 6 coloane, iar fiecare coloana era formata din 8 pixeli ( 8 biti), lucrul cu aceste coloane facandu-se cu bytes.
Playerii au fost realizati din 4 linii ( 2 sus si 2 jos ).
Mingea a fost realizata din 4 pixeli asezati in patrat.
Comenzile de pe butoane au fost realizate asemanator cu modul in care se facea la laborator.
Frameurile sunt setate o data la 100ms. Daca faceam ca frameurile sa decurga mai rapid, crestea foarte mult sensibilitatea butoanelor, astfel ca la o simpla apasare s-ar fi miscat (playerul) mai mult decat trebuia. La finalul jocului (atunci cand unul din jucatori ajunge la 3) se afiseaza un mesaj cu castigatorul.
Am realizat un joc de Pong pe un ecran de Nokia 5510.
Functioneaza cei 2 jucatori din butoane si mai exista un buton de RESET care functioneaza pana castiga cineva.
Pentru a castiga, un jucator trebuie sa inscrie 3 goluri, in acest caz este declarat castigator cu un mesaj de genul: “PlayerX wins!”.
A fost un proiect distractiv, din care am avut multe de invatat, trecand prin tot ciclul de productie: de la lipitul placutei pana la scrisul codului.