Table of Contents

Adrian-Gabriel MOROŞAN - Nume proiect

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul consta in implementarea jocului de PONG ce simuleaza un joc de tenis de masa. In acesta 2 persoane au ca scop obtinerea unui punctaj cat mai mare prin lovirea cu mingea a zonei neacoperite de adversar. Acoperirea zonei de face cu o paleta (o linie verticala) care poate trebuie miscata in sus si in jos pentru a nu lasa mingea sa iasa in afara terenului.

Descriere generală

Schema bloc:

Hardware Design

Piese:

  • LCD Nokia 5110
  • 5 butoane
  • 5 fire MAMA-MAMA

Schema electrica:

Software Design

Am folosit biblioteca de LCD recomandata la laborator, care a trebuit modificata pentru a creea caracterele urmatoare:

- | - linie pe partea stanga ( pentru Player 1)

- | - linie pe partea dreapta ( pentru Player 2)

- . - bila de pong.

Modificarile au fost realizate in fisierul font6x8.h, unde erau definite celelalte caractere. Un caracter era format din 8 linii si 6 coloane, iar fiecare coloana era formata din 8 pixeli ( 8 biti), lucrul cu aceste coloane facandu-se cu bytes.

Playerii au fost realizati din 4 linii ( 2 sus si 2 jos ).

Mingea a fost realizata din 4 pixeli asezati in patrat.

Comenzile de pe butoane au fost realizate asemanator cu modul in care se facea la laborator.

Frameurile sunt setate o data la 100ms. Daca faceam ca frameurile sa decurga mai rapid, crestea foarte mult sensibilitatea butoanelor, astfel ca la o simpla apasare s-ar fi miscat (playerul) mai mult decat trebuia. La finalul jocului (atunci cand unul din jucatori ajunge la 3) se afiseaza un mesaj cu castigatorul.

Rezultate Obţinute

Rezultate:

pong1.jpg pong2.jpg

Am realizat un joc de Pong pe un ecran de Nokia 5510.

Functioneaza cei 2 jucatori din butoane si mai exista un buton de RESET care functioneaza pana castiga cineva.

Pentru a castiga, un jucator trebuie sa inscrie 3 goluri, in acest caz este declarat castigator cu un mesaj de genul: “PlayerX wins!”.

Concluzii

A fost un proiect distractiv, din care am avut multe de invatat, trecand prin tot ciclul de productie: de la lipitul placutei pana la scrisul codului.

Download

Acesta este codul sursa al programului, arhiva in care am pus si biblioteca LCD-ului:

cod_pong.rar

Bibliografie/Resurse

Resursele sunt cele oferite la laborator:

doc8272.pdf

placa_lab.png