Table of Contents

Andrei GLIGA - Joc Spanzuratoarea

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Acest proiect este implementarea clasicului joc de spanzuratoarea(Hangman). Afisarea se face cu ajutorul unui LCD 16×2 si introducerea literelor cu ajutorul unei tastaturi asemanatoare celei unui telefon.

Descriere generală

La pornire jucatorul va fi pus sa aleaga una din categoriile de joc:

El va naviga intre categorii cu tastele 2 si 8, iar inceperea jocului se va face cu 5.

Pe ecran vor fi afisate mai multe simboluri *, fiecare simbol semnificand o litera pe care jucatorul trebuie sa o ghiceasca. Jucatorul introduce de la tastatura litera. Daca litera se gaseste in cuvant simbolurile * de pe pozitiile corespunzatoare literei vor fi inlocuite cu litera, altfel jucatorului i se va scadea o viata (vietile sunt marcate cu I pe prima linie a ecranului). Jucatorul va incepe cu 5 vieti.

Selectarea unei litere se face prin apasarea de mai multe ori a unei taste, asemanator unui telefon.

Schema bloc:

Hardware Design

Componente:

Diagrama tastatura:

Schema:

Software Design

Dezvoltarea aplicatiei am pornito de la Laboratorul 1, laborator din care am folosit API-ul de LCD.

In keyboard.c am creat API-ul pentru tastatura, astfel

In fisierul game.c sunt 2 functii:

In caz de esec sau castigare a jocului, dupa 2 secunde programul se va intoarce la meniul de alegere al modului.

Costuri

Nume componenta De unde a fost cumparata componenta Cost per bucata Numar bucati Cost total Observatii
LCD 16×2 tme.eu 22 RON 1 22 RON -
tastatura universala cu 12 butoane tme.eu 13 RON 1 13 RON -
Total 35 RON

Concluzii

Din pacate LCD-ul nu afiseaza decat pe jumatate.

Download

Arhiva ce contine codul si schema: gliga_andrei_332ca.zip

Bibliografie/Resurse

Datasheet LCD: http://www.tme.eu/ro/Document/53481d6ef60900b7bb1011c164e7f0a0/rc1602b-biw-esx.pdf

Datasheet AtMega324: http://cs.curs.pub.ro/wiki/pm/_media/doc8272.pdf

Laboratorul 1: http://cs.curs.pub.ro/wiki/pm/lab/lab1