Table of Contents

Emilia DOBRIN & Bogdan CAȘU-POP - Laser Tag

Introducere

Scopul proiectului nostru este acela de a implementa versiunea Home a cunoscutului joc Laser Tag. Poate fi jucat intre doua persoane, dar proiectul poate fi usor extins la oricati jucatori datorita generalitatii software-ului.

Comunicatia intre cei doi jucatori se realizeaza prin transmisie infrarosu, cele doua dispozitive comunicandu-si numele care va fi ulterior afisat pe ecranul LCD-ului. Tot aici vor fi afisate si numarul de vieti ramase si munitia. Daca un jucator si-a pierdut toate vietile, acesta va avea propriul dispozitiv inactiv pana la un nou reset.

Ideea a pornit de la o seara cu prietenii in oras cand am realizat ca pretul unui bilet la Laser Tag ce iti ofera distractie pentru 15 minute poate fi pretul unui astfel de dispozitiv. And that makes you a good engineer!

Ce avantaje are proiectul nostru?

  • este interactiv
  • este distractiv
  • Laser Tag gratuit

Descriere generală

Hardware Design

Listă componente

Componenta Cantitate Utilizare Preț/buc (lei)
LED IR 100mA 2 Transmisie pulsuri f 38 kHz 2
Senzor IR TSOP34838 2 Demodulare semnal f 38 kHz 3
LCD 2×16 2 LCD backlight mov 20
Rezistenta 2K2 ohmi 6 Divizor de tensiune pentru LCD și tranzistor 0.02
Rezistenta 1K ohmi 2 Divizor de tensiune 0.02
Rezistenta 10K ohmi 2 Divizoare tensiune 0.02
Rezistenta 33 ohmi 2 Divizoare tensiune 0.02
Condensator 40nF 2 Condensator pentru buzzer 0.3
Tranzisor SD945 2 Alimentare LED IR 0.5
Dioda VD 0.8 2 Stabilizare iluminare ecran 0.02
Difuzor 8 ohmi 2 Sonor pentru buton 3
Buton 2 Buton pentru aprinderea LED-ului IR 1

Scheme electrice

Schema Transmisie IR (stanga) si Schema Conectare LCD (dreapta)

Diagrame de semnal

Protocolul folosit pentru transmisia/receptia IR se numeste Sony Sirc, iar semnalele arata in felul urmator:

Software Design

Rezultate Obţinute

Concluzii

Download

Arhiva ce contine codul ce trebuie pus pe toate dispozitivele (cu mentiunea ca trebuie schimbat numele pentru fiecare: variabila str[]) 2013-laser-tag.zip

Jurnal

Pasii parcursi:

  • am cumparat componente pentru etapa I
  • Placutiada - corodarea placutei
  • ne-am ales proiectul
  • am studiat posibilitatea implementarii proiectului hard si soft
  • am cumparat noile componente pentru proiectul ales
  • am studiat datasheets si protocolul de comunicatie
  • am realizat conexiunile, lipiturile
  • pe parcurs am implementat cod pentru testarea diferitelor comonente montate
  • ultimele retusuri
  • et voila!

Bibliografie/Resurse

Resurse Hardware

Resurse Software