Scopul proiectului nostru este acela de a implementa versiunea Home a cunoscutului joc Laser Tag. Poate fi jucat intre doua persoane, dar proiectul poate fi usor extins la oricati jucatori datorita generalitatii software-ului.
Comunicatia intre cei doi jucatori se realizeaza prin transmisie infrarosu, cele doua dispozitive comunicandu-si numele care va fi ulterior afisat pe ecranul LCD-ului. Tot aici vor fi afisate si numarul de vieti ramase si munitia. Daca un jucator si-a pierdut toate vietile, acesta va avea propriul dispozitiv inactiv pana la un nou reset.
Ideea a pornit de la o seara cu prietenii in oras cand am realizat ca pretul unui bilet la Laser Tag ce iti ofera distractie pentru 15 minute poate fi pretul unui astfel de dispozitiv. And that makes you a good engineer!
Componenta | Cantitate | Utilizare | Preț/buc (lei) |
---|---|---|---|
LED IR 100mA | 2 | Transmisie pulsuri f 38 kHz | 2 |
Senzor IR TSOP34838 | 2 | Demodulare semnal f 38 kHz | 3 |
LCD 2×16 | 2 | LCD backlight mov | 20 |
Rezistenta 2K2 ohmi | 6 | Divizor de tensiune pentru LCD și tranzistor | 0.02 |
Rezistenta 1K ohmi | 2 | Divizor de tensiune | 0.02 |
Rezistenta 10K ohmi | 2 | Divizoare tensiune | 0.02 |
Rezistenta 33 ohmi | 2 | Divizoare tensiune | 0.02 |
Condensator 40nF | 2 | Condensator pentru buzzer | 0.3 |
Tranzisor SD945 | 2 | Alimentare LED IR | 0.5 |
Dioda VD 0.8 | 2 | Stabilizare iluminare ecran | 0.02 |
Difuzor 8 ohmi | 2 | Sonor pentru buton | 3 |
Buton | 2 | Buton pentru aprinderea LED-ului IR | 1 |
Protocolul folosit pentru transmisia/receptia IR se numeste Sony Sirc, iar semnalele arata in felul urmator: