Aplicatia trebuie sa inregistreze valorile accelerometrului pe cele 3 axe imediat ce este pus in miscare si sa calculeze forta afisand-o la outputul terminalului .
Dispozitivul este o reproducere in miniatura si mult mai complicata a celebrei Boxing Machine. Accelerometrul va fi introdus intr-o minge fixata fiind conectat printr-un cablu la microcontroller. Odata ce mingea este lovita, accelerometrul va trimite convertorului analog-digital inclus in microcontrollerul ATMega16 valorile acceleratiei pe axele X,Y si Z. Acesta va calcula forta si valoarea obtinuta o va afisa pe terminal.
Diagrama bloc:
Lista pieselor folosite in plus fata de cele de pe placa de baza:
Mai jos este prezenata schema accelerometrului MMA7260QR2 care este conectat la ADC-ul microcontroller-ului.
Pe langa placa accelerometrului a trebuit sa fac si suportul pentru fixarea mingii. Mai jos sunt prezentate componentele si cum arata montate:
Codul sursa este simplu si de accea am decis sa nu folosesc un mediu de dezvolatere mai sofisticat rezumandu-ma la Notepad++. Algoritmul este urmatorul:
My own BoxingMachine is working, numai ca fiind in miniatura nu este indicat sa lovesti cat poti de tare deoarece exista posibilitatea sa se rupa un fir sau sa sara accelerometru din ea :D.
Proiectul a fost foarte interesant si provocator. Nu mi s-a parut foarte greu insa a necesitat destul de multa atentie. Am intampinat multe probleme pe parcurs mai ales la partea hardware dar am avut destul timp sa le rezolv. La acest tip de proiecte recomand sa NU se lase totul pe ultima suta de metri deoarece nu stii niciodata cum se rupe un fir, se arde un LED, ramai fara fludor sau nu iti merge o functie din cod.
Arhiva completa a proiectului : schemaeagle-codsursa.zip