Proiectul de fata isi propune realizarea suportului hardware si software pentru jocul traditional Snake, atat de popular in ultimii 10-20 de ani. Compania finlandeza Nokia este una din companiile care a incurajat si sustinut acest joc, punandu-l la dispozitie pe aproape toate device-urile vandute in ultimul deceniu. Astfel, pentru implementarea hardware am decis sa folosesc un afisaj electronic apartinand familiei Nokia, si anume un LCD Nokia 3310.
S-a utilizat acest tutorial pentru construirea modulului ATMega16, modul a carui specificatie tehnica se gaseste aici.
Lista de piese pentru extensie:
Conexiunile foarte fine pentru LCD, le-am realizat cu ajutorul a doua benzi conductoare (magistrale) care sa faciliteze manevrarea cu placuta si extensia acesteia. Rezistentele au fost folosite pentru a crea un divizor de tensiune care sa scada tensiunea de alimentare de la 5V (VCC) la 3,3V - tensiunea de alimentare a LCD-ului. Datorita faptului ca rezistentele cresc impedanta de intrare a fost nevoie si de diode stabilizatoare. (care nu influenteaza in nici un fel impedanta de intrare).
Schema extensiei create pentru joc:
Dispunerea pinilor la LCD:
Cei 8 pini ai LCD-ului au urmatorul rol:
Draftul de program C cu miscarea sarpelui se gaseste in urmatoarea arhiva ds.zip
tabara.mihai@gmail.com