Table of Contents

Introducere

Acest proiect consta in realizarea jocului copilariei noastre, Hangman (spanzuratoarea) folosind un display LCD pentru afisare si un keypad de 16 caractere, ambele atasate la porturile microcontroller-ului Atmega16. Scopul urmarit in realizarea acestui proiect este legat atat de partea de divertisment pe care o implica, fiind unul dintre jocurile preferate ale copiilor de pretutindeni, precum si de natura educativa a acestuia prin testarea cunostintelor generale si a capacitatilor cognitive(intuitie si inteligenta) ale participantilor la joc. Implementarea acestui proiect este una simplista incercand sa evidentieze modul de folosire a display-urilor LCD si a keypad-urilor pentru realizarea unor jocuri ce folosesc diverse meniuri si necesita participarea activa a utilizatorilor prin furnizarea unor optiuni.

Descrierea jocului

Toata lumea cunoaste jocul spanzuratoarea: trebuie sa ghicesti un cuvant sau mai multe prin incercari succesive de litere. In mod clasic se joaca pe o foaie de hartie in doi, dar se poate juca si impotriva unui sistem automatizat, folosind dictionare din mai multe categorii. Dupa fiecare incercare, litera selectata se inlocuieste automat in interiorul cuvantului, sau in caz de esec se pierde una din sansele de castig. In cazul imprementarii realizate, daca gresesti de mai mult de dublul numarului de litere ale cuvantului joculetul “te spanzura” >:).

Descriere Generala

Schema Bloc

In figura de mai jos este prezentata schema bloc cu toate modulele continute in proiect:

Descriere Componente

Componentele utilizate pentru implementarea proiectului sunt urmatoarele:

Design Hardware

Componentele hardware utilizate sunt urmatoarele:

Design Software

Proiectul a fost realizat si compilat folosind WinAVR. Functionalitatea acestuia este urmatoarea:

Modulele principale ale programului sunt urmatoarele:

Rezultate obtinute

Rezultatele obtinute costau in implementarea atat a partii hardware cat si a celei software conform specificatiilor. Drept exemplificare pot fi vizualizate imaginile urmatoare:

Concluzii

Implementarea acestui joculet a fost destul de simplista si nu am intampinat dificultati nici la realizarea partii hardware, nici la impelmentarea sofware-ului care sa ruleze pe aceasta. Mi-ar fi placut totusi sa realizez o versiune complexa a acestui joc care sa permita mai multe optiuni si posibilitati de joc, insa acest lucru trebuia anticipat si aplicat in primul rand in alocarea timpului pentru acest proiect.

Referinte

Download